تازه ترین نظرسنجی انتخابات آمریکا: «جو بایدن» عقب افتاد


تازه ترین نظرسنجی انتخابات آمریکا: «جو بایدن» عقب افتاد

شفقنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که به دنبال مناظره روز پنجشنبه نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، میزان حمایت از «جو بایدن» معاون رییس جمهور پیشین آمریکا کاهش یافته است. به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، این نتایج که روز یکشنبه منتشر شد حکایت از آن دارد که به دنبال آنچه که بسیاری عملکرد فوق العاده در […]

تازه ترین نظرسنجی انتخابات آمریکا: «جو بایدن» عقب افتاد

شفقنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که به دنبال مناظره روز پنجشنبه نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، میزان حمایت از «جو بایدن» معاون رییس جمهور پیشین آمریکا کاهش یافته است.

به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، این نتایج که روز یکشنبه منتشر شد حکایت از آن دارد که به دنبال آنچه که بسیاری عملکرد فوق العاده در مناظره این روز قلمداد می کنند، «کامالا هریس» نامزد دموکرات ایالت کالیفرنیا به جایگاه سوم درمیان نامزدهای دموکرات ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا، هیل نوشت: این نظرسنجی که توسط شرکت رسانه ای آمریکایی «مورنینگ کانسالت» انجام شد، نشان داد که ۱۲ درصد از رای دهندگان احتمالی انتخابات اولیه دموکرات ها، کامالا هریس را انتخاب می کنند که در این مناظره از مواضع قبلی جو بایدن معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره سیاست های تبعیض نژادی بشدت انتقاد کرد.

این میزان حمایت از هریس، افزایشی ۶ درصدی را نسبت به نتایج نظرسنجی مشابه انجام شده در هفته گذشته نشان می دهد.

هریس با این حال همچنان با اختلاف زیاد در جایگاه بعد از «برنی سندرز» نامزد مستقل انتخابات از ایالت ورمونت و بایدن قرار دارد. با این حال، شرکت مورنینگ کانسالت خاطرنشان کرده که افزایش حمایت از هریس به ضرر بایدن بوده است که حمایت از او در مقایسه با هفته گذشته ۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نتایج، سی و سه درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بایدن را به عنوان انتخاب نخست خود برای ریاست جمهوری آینده برگزیدند در حالی که ۱۹ درصد از آنها گفتند که ترجیح می دهند سندرز را انتخاب کنند.

در عین حال ۱۲ درصد از رای دهندگان احتمالی گفتند که سناتور «الیزابت وارن» نامزد دموکرات از ماسوچوست را به عنوان نامزد انتخابات حزب دموکرات انتخاب می کنند. کاهش یک درصدی حمایت از او نسبت به نظرسنجی های قبلی باعث شد که او در رقابت تنگاتنگ با هریس برای کسب رتبه سوم قرار بگیرد.

«پیت بوتیجاج» شهردارشهر ساتبند ایالت ایندیانا درنظرسنجی قبلی شرکت مورنینگ کانسالت، که با کسب ۷ درصد حمایت پاسخ دهندگان، در جایگاه بعد از هریس قرارگرفته بود در تازه ترین نظرسنجی ها با کسب ۶ درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.

افزایش حمایت از هریس به دنبال عمکرد او در دومین شب مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات رخ داد و این سناتور اهل کالیفرنیای در بخشی از این مناظره، از موضع بایدن در مقطعی در گذشته به دلیل حمایت از سیاست جداسازی نژادی انتقاد کرد.

وی خطاب به بایدن (با بیان خاطره ای از دوران کودکی اش) از اینکه مجبور بود هر روز به دلیل چنین سیاست هایی مسافتی را با اتوبوس طی کند انتقاد کرد.

بایدن در واکنش به چنین انتقادی آن را «بیان نادرست» دیدگاه هایش توصیف کرد و گفت وی از سیاست وزارت آموزش حمایت کرده است.

این نظرسنجی در بازه زمانی بین ۲۷ و ۲۸ ژوئن (۶ و ۷ تیر) با مشارکت دو هزار ۴۰۷ نفر از رای دهندگانی انجام شد که گفته بود قصد دارند در انتخابات اولیه دموکرات ها یا انتخابات حزب دموکرات در ایالت محل سکونت خود شرکت کنند. این نظرسنجی با ضریب خطای ۲ درصد انجام شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید