سامانه حامی، گامی در جهت حمایت از تجار و بازرگانان است


سامانه حامی، گامی در جهت حمایت از تجار و بازرگانان است

دبیر شورای اطلاع رسانی قوه قضائیه: برای سهولت پیگیری درخواست‌های تجار و بازرگانان سراسر کشور، سایت حامی را راه اندازی کردیم تا درخواست‌های خود را به فوریت و بدون هزینه‌ای مطرح کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مهدی افتخاری در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفتگو با موضوع راه اندازی سامانه "حامی" برای حمایت از فعالان اقتصادی افزود: پنج شاخص از ده شاخص بانک جهانی برای بهبود محیط کسب و کار مرتبط با دستگاه قضایی است که با تقویت این پنج شاخص می‌توان زمینه را برای سرمایه گذاری امن فراهم کرد.
وی گفت:: وضع اقتصادی با توجه به تحریم‌های ناعادلانه جهان غرب علیه اقتصاد ایران، همه مسئولان و مقام معظم رهبری را بر آن واداشت تا دستورات و نامگذاری سال‌ها را در ده سال اخیر حول موضوع‌های اقتصاد معطوف کنند.
افتخاری ادامه داد: قوه قضاییه نیز وظیفه خود را در تحقق این آرمان در جهت ایجاد یک اقتصاد امن در دستور کار قرار داد و "کمیته تحقق اقتصاد مقاومتی" را در قوه قضائیه مستقر کرد تا شرایط حمایتی برای اقتصاد و بازرگانان و تجار و کارخانه داران فراهم شود.
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی قوه قضاییه گفت:: با توجه به مراجعه مکرر و مستمر به دبیرخانه این کمیته به این نتیجه رسیدیم که برای سهولت و بهبود روش، "سایت حامی" را راه اندازی کنیم و آن را در اختیار تجار و بازرگانان سراسر کشور قرار دادیم تا درخواست‌های خود را به فوریت و بدون هزینه‌ای مطرح کنند.
وی افزود: دبیرخانه در سال ۱۳۹۷ هزار درخواست حضوری دریافت کرد که بیشترین اقدامات قوه قضائیه در این راستا در استان‌های گلستان با ۸۲ اقدام، خراسان رضوی ۱۰۰ اقدام و فارس ۵۵ اقدام انجام شد. دستاورد این اقدامات بازگشت به کار ۴۰ هزار کارگر بود.
افتخاری در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بخش مربوط به ثبت درخواست سامانه حامی راه اندازی نشده است، گفت:: اطلاع رسانی‌های لازم درباره این سامانه انجام شده و ثبت درخواست و انعکاس آن و راستی آزمایی اطلاعات هم فراهم شده و این موضوع حتما پیگیری و اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی با پیشنهاد‌ها و مشورت‌های خود از این اقدام بزرگ و مثبت حمایت می‌کنند، افزود: دبیرخانه به صورت قرارگاهی فعالیت می‌کند و همه مسایل با نظر کارشناسی رسیدگی می‌شود.
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی قوه قضائیه گفت:: با توجه به رویکرد رئیس قوه قضاییه، نیرو‌های سازماندهی و کارگروه طراحی شده برای انجام این کار متشکل از افرادی است که در ستاد و استان‌ها مسئولیت دارند.
وی با بیان اینکه هدف ما از راه اندازی این ستاد و کمیته، حمایت از بخش تولید است، افزود: این نگاه در معاونت پیشگیری وجود دارد تا کارخانه‌ها فعال شوند.
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی قوه قضائیه گفت:: این سامانه حلال مشکلات نیست بلکه ابزاری برای سهولت دسترسی افراد به دستگاه قضایی برای رفع مشکلات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی