عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع)


عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام صادق (ع)

آستارا-ایرنا- جمعی از مسئولان و مردم مرزنشین آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با راه اندازی دسته عزاداری در خیابان های این شهر سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوگواران صادق آل محمد (ص) در هوای گرم تابستان روز شنبه از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر به سینه زنی و عزاداری پرداخته و با بر افراشتن پرچم‌های عزا عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر خدا (ص) نشان دادند.
حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات بین عزاداران از نکات قابل توجه این آئین بود.
امام جمعه آستارا در اجتماع مردم عزادار در مسجد امام جعفر صادق (ع) گفت: شاگردان امام صادق (ع) محافظان اصلی حریم اسلام بودند و امروز، شیعیان آن حضرت با تبعیت از سیره رئیس مذهب تشیع و با اعمال صالح خود، باید نگهبان اصلی مکتب الهی باشند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ادامه داد: دوران ۳۴ ساله امامت امام صادق (ع) با ۱۲ خلیفه همراه بود و ایشان در دوران امامت خود با دعوت مردم به ولایت، لحظه‌ای از خدمت صادقانه به اسلام غافل نبودند.
وی افزود: تربیت و پرورش چهار هزار شاگرد، رشد سریع و چشمگیر مذهب تشیع و جهاد علمی و دینی از خدمات ارزشمند آن امام بزرگوار به اسلام و مسلمین بود.

وی بیان کرد: مسئولان ولایتمدار باید به دور از هر گونه شعار در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند و مردم در انتخابات پیش رو باید حضوری آگاهانه داشته باشند.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) از دیگر بخش‌های این آئین بود.
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴ /‏۶۰۳۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری