سوگواری مردم گلستان در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری


سوگواری مردم گلستان در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری

گرگان - ایرنا - مراسم عزاداری و سینه زنی سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب شیعه جعفری امروز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار در مساجد، تکایا، حسینیه ها و معابر منتهی به بقاع متبرکه گلستان برگزار شد.

این مراسمات با حضور پرشور سوگواران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف گرگان مرکز استان از جمله مسجد جامع شهر گرگان برگزار شد.

سخنرانان مذهبی در این مراسم‌ها به فضائل و مناقب امام جعفر صادق (ع) و شخصیت و سیره ایشان در تاریخ اسلام پرداختند.

پرچم‌های سیاه در سالروز شهادت امام صادق (ع) بر سر برخی از منازل و کوچه‌ها به اهتزاز درآمده و حسینیه‌ها، مساجد، مصلاها و امامزاده‌های استان میزبان عزاداران و عاشقان عصمت و طهارات بود تا در رثای خورشید عالم تشیع نوحه سر دهند و نام و یاد و مکتبش را گرامی بدارند.

برخی از عاشقان عصمت و طهارت نیز علاوه بر عزاداری در پی احسان هستند و ابراز عشق و ارادت خود از طریق نذری در ایستگاه‌ها و نقاط مختلف بویژه خیابان‌های اصلی و فرعی شهرها نشان می‌دهند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از اقصی نقاط گلستان حاکیست آیین های عزاداری در اغلب نقاط استان برپاست.

«جعفر بن محمد» معروف به امام جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان پس از پدرش امام محمد باقر (ع) است که به مدت ۳۴ سال امامت شیعیان را برعهده داشت؛ شمار شاگردان و روایان او را چهار هزار نفر دانسته‌اند و بیشتر روایت‌های اهل بیت از امام صادق (ع) نقل شده است و از این رو مذهب شیعه امامی را مذهب جعفری نیز می‌خوانند.

امام ششم شیعیان در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود و در سال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل