استان مرکزی در شهادت امام صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم است


استان مرکزی در شهادت امام صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم است

اراک - ایرنا - استان مرکزی در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در ماتم است.

به گزارش ایرنا، در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه ها در شهرستان های مختلف استان مرکزی غرق در ماتم است.
مردم عزادار استان مرکزی در سالروز شهادت این امام همام (ع) با حضور در بقاع متبرکه و با برپایی مرثیه سرای در عزای ششمین پیشوای دینی خود به سوگ نشسته و اشک ماتم می ریزند.
اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی از ساعات اولیه امروز (شنبه) همگام با سراسر کشور در سالروز شهادت امام صادق (ع) با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.
در این آیین روحانیان و سخنرانان درباره ویژگی های شخصیت والای ششمین پیشوای دینی شیعیان سخنرانی و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در این عزا مرثیه سرایی کردند.
عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع نذورات از عزاداران امام صادق (ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت (ع) را ابراز کردند.
آیین عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، تفرش، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.
امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری در سن ۶۵ سالگی به شهادت رسیدند.
۳۰۱۷/۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن