مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروز


مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروز

از سواحل بکر گرفته تا آثار تاریخی، مراکز تفریحی و پارک‌های بزرگ، بخشی از جا‌های دیدنی کیش هستند که در سفر به جزیره خواهید دید. کیش یکی از قطب‌های مهم گردشگری جنوب کشورمان است که با توجه به جایگاهش در میان آب‌های خلیج فارس، اماکن دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است.

جا‌های دیدنی کیش؛ در جزیره کیش چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟! از سواحل بکر گرفته تا آثار تاریخی، مراکز تفریحی و پارک‌های بزرگ، بخشی از جا‌های دیدنی کیش هستند که در سفر به جزیره خواهید دید. کیش یکی از قطب‌های مهم گردشگری جنوب کشورمان است که با توجه به جایگاهش در میان آب‌های خلیج فارس، جا‌های دیدنی زیادی دارد. در این مطلب معروف‌ترین جا‌های دیدنی کیش را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید ...
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزشهر زیرزمینی کاریز؛ بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت
جا‌های دیدنی کیش تنها به مراکز تفریحی ختم نمی‌شود. گاهی باید به دل جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کیش زد و در دنیای زیر زمین غرق شد. شهر زیر زمینی کاریز، مجموعه‌ی شگفت انگیزی از قنات آب شیرین را در عمق ۱۶ متری به تصویر می‌کشد. این قنات با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال، هنوز پابرجاست و میزبان گردشگران جزیره کیش است. قطر دالان‌های این قنات به گونه ایست که می‌توانید در شهری به وسعت ۱۰ هزار متر مربع قدم بزنید. ارتفاع سقف کاریز به ۸ متر می‌رسد و پوشیده از سنگواره ها، صدف‌ها و مرجان‌های دریایی است. جالب است بدانید که در فاز اول شهر زیر زمینی کاریز، امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی مهیا می‌باشد.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزشهر حریره؛ کشف گنجینه ها در هزارتوی تاریخ
در شمال جزیره کیش، سرزمینی باستانی به انتظار نشسته تا سرگذشت پر فراز و نشیبش را برایتان روایت کند. شهر حریره از جاذبه‌های تاریخی کیش و آثار ملی کشورمان است که بخش بزرگی از جا‌های دیدنی کیش را در خود جای داده است. این شهر باستانی با قدمتی بالغ بر ۸۰۰ سال پیش، نفس‌های آخرش را می‌کشد. از مساحت ۱۲۰ هکتاری این شهر، تنها سقف‌ها و دیوار‌های قدیمی اش به جا مانده است. البته در لابه لای مخروبه‌های شهر می‌توان گنجینه‌های را کشف کرد. خانه اعیانی، ساختمان‌های بندرگاه و یک حمام تاریخی بازمانده‌های قابل توجه شهر حریره هستند و تا زمانی که این شهر جان در بدن دارد به ملاقاتش بروید.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزخانه بومیان؛ موزه مردم شناسی جزیره
خانه بومیان با قدمتی بالغ بر ۲۰ سال، یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کیش است که به عنوان موزه مردم شناسی بومیان جزیره به بهره برداری رسیده است. خانه بومیان کیش، مجموعه‌ای از اشیاء تاریخی، صنایع دستی، آداب و رسوم و فرهنگ مردمانش را در قدیمی‌ترین محله‌ی کیش به نمایش گذاشته است. خانه بومیان، از جا‌های دیدنی کیش می‌باشد که شما را با زندگی مردم جزیره آشنا می‌کند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زندگی در کنار مردم خونگرم جزیره خواهد بود.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزکشتی یونانی؛ نماد و نشان جزیره
کشتی یونانی معروف‌ترین جاذبه‌ی دیدنی کیش می‌باشد که در سواحل جزیره به گل نشسته است. این کشتی غول پیکر اسکاتلندی از سال ۱۳۴۵ مهمان آب‌های خلیج فارس است و محدوده‌ای به طول ۱۳۶ متر را به تصرف خود در آورده است. البته یونانی‌ها از این کشتی ۷ تُنی، تنها جسد سوخته اش را برای ایران به جا گذاشتند تا بعد‌ها به یکی از جا‌های دیدنی کیش تبدیل شود.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزجزیره هندورابی؛ ساحل آرامش
در اکثر مواقع مشغله‌های ذهنی ما را به سفر کیش فرا می‌خواند تا در سواحل بکر جزیره هندورابی آرامش را جست و جو کنیم. جزیره‌ای خالی از سکنه، تا چشم کار می‌کند ساحل است و ماسه‌های روان که از بین تخته سنگ‌ها لیز می‌خورند تا به امواج دریا ملحق شوند. پای برهنه کنار ساحل و رو به دریا بایستید و چشم هایتان را ببندید و آغوش خود را برای لمس نسیم خنک دریا باز کنید. شنیدن صدای امواج خروشان در حالی که خنکی آب را تا مچ پایتان حس می‌کنید، بسیار لذت بخش است. قرن‌ها پیش پرتغالی‌ها آرامش این جزیره را برهم زدند و پایگاه‌های نظامی تاسیس کردند. امروزه جزیره هندورابی به روز‌های اوج خودش برگشته تا به عنوان یکی از جا‌های دیدنی کیش میزبان گردشگران باشد.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزساحل مرجانی؛ یکی از زیباترین سواحل صخره‌ای جزیره
کیش به سواحل زیبا و رؤیایی اش معروف است. ساحل مرجانی یکی از زیباترین سواحل صخره‌ای جزیره کیش است که چشم انداز بی نظیری از دریا و ساحل را نشانتان می‌دهد. معروف‌ترین مشخصه‌ی سواحل مرجانی شفاف بودن آب است. مرجان‌ها کمک زیادی به این قضیه می‌کنند و دریا را مثل یک آکواریوم طبیعی پیش رویتان قرار می‌دهند. در ساحل مرجانی کیش می‌توانید انواع صدف‌ها و ماهی‌های رنگارنگ را ببینید. شقایق دریایی و عروس دریایی زیباترین موجودات این آکواریوم هستند. نظیر چنین منظره‌ای را تنها در سواحل مرجانی خواهید دید. اگر به کیش سفر کنید و ساحل مرجانی را نبینید، زیباترین منظره آن را از دست داده اید؛ پس همین حالا رفتن به سواحل مرجانی جزیره کیش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزروستای تاریخی باغو‌؛ دامپروری و زندگی در سیاه چادر
می‌رسیم به توابع قلعه قاضی در حاشیه‌ی جزیره کیش. تابلویی چوبی با عنوان "روستای تاریخی و گردشگری باغو" از شما دعوت می‌کند تا گشت و گذاری در کهن‌ترین جا‌های دیدنی کیش داشته باشید. جالب است بدانید که نام این روستا برگرفته از اسم زنی به نام ننه باغو است. حکایت‌ها و سرگذشت‌های زیادی در این روستا جریان داشته که از زبان مردم بومی آنجا شنیده می‌شود. بافت قدیمی روستا و درختان کهنسال منطقه بر تاریخی بودن این روستا مهر تایید می‌زنند. درخت لور که به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش است، در این منطقه قرار دارد. در وردی روستا مردمانی خواهید دید که در سیاه چادر زندگی می‌کنند و به دامپروری مشغولند. جالب است بدانید که این روستا محل گذر گله‌های آهوان است؛ پس اگر شانس بیاورید می‌توانید تعدادی از آن‌ها را در زمان آب خوردن ببینید.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزآب انبار جزیره؛ گنبد و بادگیر یادآور معماری سنتی یزد
آب انبار یکی از بنا‌های قدیمی با معماری سنتی یزد می‌باشد که با از دست دادن کارایی خود به یکی از جا‌های دیدنی کیش تبدیل شده است. در نمای ظاهری این آب انبار، دو گنبد بزرگ همراه با پنج بادگیر نظیر بادگیر‌های معروف یزد را خواهید دید. تاریخ ساخت این آب انبار به سال ۱۳۷۱ برمی گردد، زمانی که از آب انبار‌ها به عنوان محل ذخیره آب استفاده می‌شد. بادگیر‌ها در شهر یزد نقش کولر را دارند. همین ویژگی در آب انبار‌ها موجب خنک شدن آب می‌شود؛ به طوری که در گرم‌ترین ساعات جزیره از نوشیدن آب شیرین و خنک آب انبار‌ها جیگرتان حال می‌آید.
جدیدترین جا‌های دیدنی کیش

مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروز

دلفیناریوم کیش؛ تماشای موجودات دوست داشتنی
پارک دلفین‌ها محبوبت‌ترین بخش جا‌های دیدنی کیش را به خود اختصاص داده است. در جزیره کمتر کسی است که دلفیناریوم کیش را ندیده باشد. تماشای این موجودات دوست داشتنی در هر کجای دنیا که باشند، تازگی و جذابیت خود را دارد. دلفیناریوم ۱۰۰ هکتاری کیش، تنها پارک دلفین‌های ایران است که نقش مهمی در صنعت گردشگری جزیره ایفا می‌کند. این مجموعه سوپرایز دیگری هم برایتان دارد؛ بازدید از باغ پرندگان. پیشنهاد می‌کنیم بعد از گشت و گذار در پارک سری هم به سفره خانه سنتی مجموعه بزنید و رفع خستگی کنید.
مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزآوای خلیج فارس؛ بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه
جا‌های دیدنی کیش آنقدر زیاد هستند که در انتخاب شما را با تردید روبرو می‌کنند. هر ساله بر تعداد مراکز گردشگری و تفریحی کیش افزوده می‌شود و همین امر موجب می‌شود سفر به جزیره کیش تازگی خودش را حفظ کند. مجموعه آوای خلیج فارس یکی از جدیدترین جا‌های دیدنی کیش است که در رقابت با سایر مراکز تفریحی خوب عمل کرده است. این مجموعه‌ی دیدنی انواع امکانات رفاهی و تفریحی نظیر سالن سینما، سالن VIP، سالن تئاتر، سالن کنسرت و رستوران را در تلفیقی از دریا، ساحل و اسکله گردآوری کرده است. مساحت زیربنای مجموعه آوای خلیج فارس از ۲۰۰۰۰ متر مربع ساحل، ۱۵۰۰۰ متر مربع دریا و ۱۴۰۰ متر مربع اسکله تشکیل شده است. در این مجموعه شانس این را دارید که از بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه دیدن کنید.مهمترین دیدنی‌های جزیره کیش، از گذشته تا امروزپارک شهر جزیره، یک پیک نیک دلچسب
بخش بزرگی از جا‌های دیدنی کیش را تفرجگاه‌ها و پارک‌های تفریحی تشکیل می‌دهند. پارک شهر جزیره کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. در این تفرجگاه هر آنچه برای گذراندن اوقات فراغت و سپری کردن یک پیک نیک دلچسب لازم دارید مهیاست. از چشم انداز زیبای فضای سبز گرفته تا امکانات رفاهی و تفریحی در نوع خودشان بی نظیر هستند. اگر در مرکز پارک بایستید با نگاهی به اطراف می‌توانید قایق پدالی‌های شناور در دریاچه مصنوعی را ببینید. وسایل بدن سازی، پیست دوچرخه و اسکیت امکانات ورزشی پارک شهر را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا