مصرف موادمخدر جان 36 نفر را در استان سمنان گرفت


مصرف موادمخدر جان 36 نفر را در استان سمنان گرفت

سمنان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان گفت: 36 نفر در این استان بر اثر سوء مصرف موادمخدر در سال 97 جان خود را از دست دادند.

محمدحسین همتی روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها و شناسایی اموال قاچاقچیان به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در سالن شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان، افزود: ۱۲۴ مرکز درمان اعتیاد و کاهش آسیب اجتماعی با حدود ۱۵۰ پزشک و روانشناس دوره دیده در استان سمنان برای بهبودی و درمان معتادان فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر در استان سمنان گفت: این سازمان ها فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند و انتظار می‌رود هیأت‌های مذهبی، ائمه جمعه و روحانیت، رسانه‌ها و تریبون‌های فرهنگی برای پیشگیری از شیوع اعتیاد دست در دست هم بگذارند.

همتی اضافه کرد: ۸۳ هزار نفر در محلات شهری و روستایی، ۷۵ هزار نفر در محیط‌های آموزشی و ۱۳۹ هزار نفر در محیط‌های کاری تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند.

۳۷ درصد معتادان کشور دارای مدرک دانشگاهی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان با بیان اینکه اغلب معتادان مصرف مواد مخدر را نخستین بار در جمع دوستان ناباب تجربه کردند، اظهارداشت: ۳۷ درصد معتادان کشور دارای مدرک دانشگاهی هستند و ۵۸ درصد گرفتار شدگان دام اعتیاد کمتر از ۳۴ سال دارند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین اولویت‌های مدنظر مقام معظم رهبری است، بیان کرد: اعتیاد سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، انحرافات جنسی، نزاع و حاشیه نشینی است.

ضرورت غنی سازی هدفمند اوقات فراغت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان گفت: غنی سازی هدفمند اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با هدف پیشگیری از گرایش این قشر به رفتار پرخطر اعتیاد باید مدنظر خانواده‌ها و مسئولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خشونت، تحکم، تحقیر، تنبیه روانی و فیزیکی و اختلاف شدید خانوادگی سبب گرایش فرزندان به اعتیاد می‌شود، تصریح کرد: امروزه، شکل گیری باورها و نگرش غلط در خصوص مواد در نوجوانان و جوانان سبب گرایش به مصرف مواد مخدر شده است.

همتی به ضرورت تقویت نشاط در خانواده‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: نشاط اجتماعی و خانوادگی عاملی مهم در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان است که والدین با ارتباط مؤثر و مستمر با فرزندان گامی مؤثر در ورود آینده سازان کشور به مصرف مواد مخدر دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان ادامه داد: آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به نسل جوان باعث فقدان گرایش به مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها می‌شود.

نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان‌ها و شناسایی اموال قاچاقچیان به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر با حضور محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، رضا زمانی معاون اول دادستان مرکز استان، زین العابدین حسام سرپرست دادسرای انقلاب سمنان، سرهنگ سید علی اکبر میری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و دبیران کمیته‌های مرتبط در سالن شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان برگزار شد.

حاضران در این نشست در زمینه چگونگی شناسایی اموال سوداگران مرگ و موانع و مشکلات مرتبط با این مساله، موانع حقوقی و قضائی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه روانگردان‌ها بحث تبادل نظر کردند.

۹۸۹۱ /‏۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند