عدم توجه به آموزش هم ردیف بحران جنگ است


عدم توجه به آموزش هم ردیف بحران جنگ است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: نگاه اولیه در جهاد دانشگاهی به هر فعالیت به نوعی داشتن یک پیوست فرهنگی است و برای داشتن این پیوست فرهنگی، نیاز به مطالعات و تحقیقات گسترده میدانی است تا بستری بر آن نگاه فرهنگ‌ساز و اقدامی شایسته در حوزه‌های دیگر اعم از آموزشی و پژوهشی رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، مجتبی ابراهیمی، امروز ۵ تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب از سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تجاری‌سازی و اشتغال ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: پیشانی این فعالیت‌ها اقدامات فرهنگی است چرا که اعتقاد داریم در صورتی که فرهنگ در هر کاری به درستی شکل بگیرد، موجبات رشد و تعالی را فراهم خواهد کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: نگاه اولیه در جهاد دانشگاهی به هر فعالیت به نوعی داشتن یک پیوست فرهنگی است و برای داشتن این پیوست فرهنگی، نیاز به مطالعات و تحقیقات گسترده میدانی است تا بستری بر آن نگاه فرهنگ‌ساز و اقدامی شایسته در حوزه‌های دیگر اعم از آموزشی و پژوهشی رقم بخورد.

ابراهیمی با بیان اینکه پروژه‌ای با نگاه فرهنگی و در حوزه آموزش در جهاددانشگاهی شکل گرفته است، افزود: در میان بحران‌هایی که جامعه بشریت را تهدید می‌کند، بحران عدم توجه به آموزش هم ردیف با بحران جنگ ارزیابی و حتی بالاتر از بحران غذایی دیده شده است.

وی ادامه داد: دلیل این امر آن است که با آموزش می‌توان رفتار افراد، سلایق افراد، ایدئولوژی و جهان‌بینی افراد را جهت‌دهی کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: با آموزش می‌توان نظر مخاطبان را در مورد یک موضوع مثبت یا منفی کرد و علت این موضوع نیز به بسیاری مسائل اعم از شیوه طرح مباحث در منبع آموزشی و تصاویر استفاده شده که دارای ارزش بسیار بالایی است و ذکر مثال‌های عینی برمی‌گردد.

ابراهیمی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و به طور خاص در حوزه آموزش زبان‌های خارجی جزو قدیمی‌ترین نهادهای آموزشی کشور است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با این نگاه و دغدغه فرهنگی اقدام به تدوین پروژه‌ای که ماحصل هشت سال تلاش مستمر و بی وقفه متخصصان جهاد دانشگاهی در این حوزه بوده، کرده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این پروژه در سطح ملی قصد دارد که این دغدغه فرهنگی را برطرف کرده و در این راه نیازمند این هستیم که موثرترین شیوه‌های آگاه سازی افراد در جامعه را به کار گیریم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(عکس) استایل سنتی بازیگر زخم‌کاری جلب‌توجه کرد