اشتغال بیشتر زندانیان اصفهان نیازمند رفع محدودیت کارگاهی است


اشتغال بیشتر زندانیان اصفهان نیازمند رفع محدودیت کارگاهی است

اصفهان - ایرنا - مدیر بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان اصفهان گفت: با رفع محدودیت فیزیکی مجموعه کارگاه های تولیدی زندان های این استان می توانیم شمار بیشتری از زندانیان را در امر تولید و اشتغال سهیم کنیم.

مرتضی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار متقاضیان حضور در این کارگاه‌های تولیدی برای مشارکت در امر تولید، بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی است تا جایی که افزون بر سه هزار متقاضی وجود دارد، اما نیمی از آنها اکنون مشغولند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های بخش خصوصی برای افزایش تولیدات در زندان‌ها و افزودن دیگر محصولات، زیاد است، خاطرنشان کرد: در صورت رفع محدودیت فیزیکی موجود در مجموعه کارگاه‌ها می‌توان به میزان درآمد بیشتری دست یافت و آن را برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در زندان‌های منطقه به کاربرد و خود زندانیان به یک درآمد ثابت ماهیانه دست خواهند یافت.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان اصفهان تصریح کرد: هر یک از زندانیان شاغل در این مجموعه، ماهانه از ۳۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند.

محمدی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی تصریح کرد: سه هزار قلم انواع اجناس در زندان‌های کشور تولید می‌شود که ۲ هزار قلم آن سهم این استان است و این نشان می‌دهد توانایی تولید را در حد بالا داریم.

به گفته وی انواع صنایع دستی، کیف و کفش، نان خشک، اجناس چوبی و فلزی در مجموعه کارگاه‌های اصفهان تولید می‌شود.

اشتغال بیشتر زندانیان اصفهان نیازمند رفع محدودیت کارگاهی است
وی ادامه داد: در سال ۹۱ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال حقوق ماهیانه مددجویان بود اما این میزان در زمان حاضر به ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد. مدیر بنیاد تعاون زندانیان اصفهان با بیان اینکه این مجموعه هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: درآمدزایی مجموعه‌های تولیدی بخشی از هزینه‌های زندان‌ها را تأمین می‌کند و در رفع مشکلات مالی محکومان و خانواده‌های آنان سهیم است.
محمدی با بیان اینکه انواع متهمان و سابقه داران می‌توانند در مجموعه‌های کارگاهی بنیاد تعاون مشغول به کار شوند، گفت: گزینش و انتخاب افرادی که در این مجموعه کار می‌کنند با ما نیست و هر کسی که وارد شود می‌تواند پس از دوره آموزشی مشخص در راه تولید همراه مجموعه باشد.

اشتغال بیشتر زندانیان اصفهان نیازمند رفع محدودیت کارگاهی است

بنیاد تعاون زندانیان با ۶۵ سال سابقه با هدف توانمند سازی زندانیان برای بازگشت مجدد آنان به جامعه تأسیس شد.

این نهاد عام المنفعه بدون دریافت بودجه‌های دولتی و به صورت خود گردان هم اکنون بیش از ۲ هزار واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و خدماتی را در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور اداره می‌کند.

اصفهان دارای ۶.۳ درصد زندان‌ها و زندانیان کشور است، ۸۸ درصد از زندانیان استان اصفهان بومی، ۴۱ درصد مجرد و ۹۸ درصد مرد هستند و بیشترین جرم‌ها را مواد مخدر با ۳۸ درصد، دزدی ۲۶ درصد و جرایم مالی ۱۲ درصد به خود اختصاص می‌دهد.

۶۰۲۰/‏۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟