عاملی: سند ملی عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری شد


عاملی: سند ملی عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری شد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بازنگری سند ملی عفاف و حجاب در جلسه عصر امروز (چهارم تیرماه) این شورا خبر و درباره جزئیات آن توضیح داد.

سعیدرضا عاملی بعد از پایان جلسه امروز در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا توضیح داد: دستور کار شورا، بازنگری در سند ملی حجاب و عفاف بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی در گذشته سه مصوبه در مورد موضوع حجاب و عفاف داشت و سند ملی هم مصوبات قبلی را یکپارچه کرد.
وی به موارد بازنگری این سند اشاره و اظهار کرد: در این سند بخش چهارمی وجود دارد که نگاشت نهادی و وظایف ۳۴ دستگاه را نسبت به صیانت از ارزش های فرهنگی در حجاب و عفاف تعیین می کند و نگاه به موضوع حجاب و عفاف، همه جانبه نگری است.
به گفته عاملی، در سند ملی حجاب و عفاف، ریشه یابی های عفاف و حجاب همچنین جنبه های معرفتی، ارزشی، انگیزشی و انگیختی مرتبط با این موضوع مورد توجه قرار گرفته و الزامات اجرایی هم پیگیری شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و ورود انجمن های مردم نهاد در زمینه حجاب و عفاف بسیار مهم است؛ وقتی محیط دچار مشکلی می شود به صورت مردمی و اجتماعی باید به آن توجه کرد. بنابراین فقط یک مسئله حکومتی و دستگاه های دولتی نیست.
عاملی اضافه کرد: در شور اول شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیات سند ملی حجاب و عفاف به تصویب رسید و شور دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی از جلسه بعد شروع می شود که وارد جزئیات سند خواهد شد. همچنین بازگشت به مواردی که در اسناد قبلی تصویب شده، صورت نمی گیرد و مواردی که جنبه اصلاحی دارد، مورد بحث قرار می گیرد.
وی درباره سایر دستور جلسات این شورا نیز اظهار داشت: تمامی زمان جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به سند ملی حجاب و عفاف اختصاص پیدا کرد و چند جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی روی این موضوع خواهد بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مسئله هنجارشکنی نسبت به حجاب و عفاف دلایل بیرونی هم دارد و دشمنان جمهوری اسلامی با یک مهندسی خاصی تلاش می کنند از طریق رسانه ای و عمل اجتماعی هنجارشکنی کنند.
به گفته این استاد دانشگاه تهران، دستگاه های مسئول نسبت به این موضوع، اطلاعات دقیق دارند؛ بنابراین افکار عمومی باید توجه کند که این اتفاقات ناهنجار در قالب بی حجابی یا حجاب های خلاف عفت عمومی از طریق نهادهای بیرون ایران مهندسی می شود./‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403