نیاز به سی تی اسکن عامل 60 درصد اعزام بیماران از ماکو


نیاز به سی تی اسکن عامل 60 درصد اعزام بیماران از ماکو

ارومیه – ایرنا – رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: 60 درصد عملیات اعزام بیماران از این شهرستان به سایر نقاط استان به خاطر نبود دستگاه سی تی اسکن است که مطالبه مردم در این خصوص پیگیری می شود.

رحیم صمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دیگر علت اعزام بیماران از این شهرستان، نبود دستگاه ام ارآی است.

وی ادامه داد: مطالبات مردم در خصوص خرید دستگاه سی تی اسکن و احداث بیمارستان تخصصی در این شهرستان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته طبق پیگیری‌های انجام شده توسط مسوولان شبکه بهداشت و درمان ماکو، مراحل کلیدی و بسیار مهم خرید دستگاه شامل تامین اعتبار، قرارداد با هیات امنا، صرفه جویی ارزی و ثبت سفارش خرید سی تی اسکن انجام شده است.

صمدی اضافه کرد: فرآیند خرید و استقرار دستگاه سی تی اسکن ماکو، زمان بر بوده که شامل گرفتن مجوزهای لازم از سازمان‌های مختلف از جمله سازمان انرژی اتمی است.

وی با اشاره به اینکه طبق مفاد قرارداد منعقده بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و هیات امنای صرفه جویی ارزی، تامین و خرید دستگاه مورد نظر ۶ ماه پس از زمان واریزی مبلغ دستگاه انجام می‌شود، اظهار داشت: در صورت تاخیر در خرید و واگذاری دستگاه توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی، طبق مفاد قرارداد این هیات امنا ملزم به پرداخت خسارت‌های لازم خواهد بود.

به گزارش ایرنا ماکو با بیش از ۹۷ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی با ۲ کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز است.

۷۱۳۲/‏۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی