آیت الله مظاهری: قضات با عطوفت به صدور حکم مبادرت کنند


آیت الله مظاهری: قضات با عطوفت به صدور حکم مبادرت کنند

اصفهان- ایرنا - آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید گفت: دادگستری با نیت گره‌گشایی از کار مردم و حل مشکلات اجتماعی گام بردارد و قضات در حد امکان با عطوفت و مهربانی، به صدور حکم مبادرت کنند.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حسین مظاهری روز سه شنبه به نقل از این مرجع تقلید افزود: قاطعیت در امر قضاوت لازم است، اما قضات باید در تعیین نوع مجازات، مفاسد آن را نیز در نظر بگیرند

این مرجع تقلید که در دیدار رییس کل و معاونان دادگستری استان اصفهان با وی سخن می گفت، با انتقاد از تعیین مجازات حبس برای برخی از موضوعات نظیر مهریه اظهار داشت: خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور و مشکلات آنان ضروری است و خشنود ساختن بندگان خداوند بویژه رساندن حق به صاحبان آن و احقاق حقّ مظلومان، از نظر تعالیم دینی اجر و ثواب فراوان دارد و سبب خشنودی خداوند و اهل‌بیت (س) می‌شود.

رییس حوزه علیمه اصفهان خاطرنشان کرد: پذیرش مسئولیت در دستگاه قضایی و تلاش برای گسترش عدالت در جامعه، اگرچه از سویی بسیار حسّاس و خطیر است، امّا از آنجا که از سوی دیگر زمینه‌ای برای گره‌گشایی از مردم و خدمت به خلق خداست، ارزش و منزلت والایی دارد.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه فراوانی تعداد زندانیان، زیبندۀ نظام اسلامی نیست، به برخی از مشکلات جاری در زندان‌ها اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که روزی فرا برسد که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اساسی و اصلاحات ساختاری قوّۀ قضائیه و با گسترش اخلاق اسلامی در بین مردم، شاهد تخلیۀ زندان‌ها باشیم.

وی با تشکّر از خدمات رییس و اعضای شورای قضایی استان و همۀ کسانی که با نیّت خالصانه و تلاش صادقانه، سعی در اصلاح امور قضایی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان دارند، مسئولان قضایی را به اخلاص و توجّه به سنگینی وظیفه و توسل به ائمه اطهار برای موفقیّت در مسئولیّت و خدمت به ملّت توصیه کردند.

در این دیدار، محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان اصفهان گزارش کوتاهی از برخی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان ارائه کرد.

یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

۶۰۲۰/‏۶۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه