شبکه قرآن در تابستان با 14 عنوان‌برنامه مهمان خانه‌ها می‌شود/تدارک ویژه برای دهه کرامت


شبکه قرآن در تابستان با 14 عنوان‌برنامه مهمان خانه‌ها می‌شود/تدارک ویژه برای دهه کرامت

حجت‌الاسلام عرفاتی با تشریح برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما ویژه تابستان 98، گفت: طرح «انس با قرآن کریم، 1453» ویژه حفظ، برنامه «سفیر» (جشنواره کاروانی قرآنی در استان‌ها) و «در انتظار باران» با هدف ترویج معارف مهدوی ازجمله آنها است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: نشست خبری تشریح برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما بعدازظهر امروز (سه شنبه، 4 تیرماه) برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین «محسن عرفاتی» در این نشست از شروع طرح «انس با قرآن کریم 1453» با محوریت جز سی ام قرآن کریم خبر داد و گفت: این طرح شنبه تا چهارشنبه هر هفته در فصل تابستان و از ساعت 18 به صورت زنده با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری به روی آنتن می رود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: برنامه «مدرسه حفظ» با هدف آموزش آسان حفظ جز سی ام قرآن کریم نیز همه روزه ساعت 8 صبح روی آنتن می رود.

وی تصریح کرد: برنامه خانواده محور «روزی بهتر» با هدف مهارت آموزی در حوزه خانواده با موضوعات بهداشت خانواده، مسایل تربیتی، حجاب، عفاف و مسایل حقوقی نیز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح پخش می شود.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه این نشست گفت: برنامه «شمسه» با محوریت آموزش صوت و لحن، روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ سوره های قرآن در روزهای جمعه ساعت 15و برنامه «زبان قرآن» با هدف آموزش زبان عربی با تدریس حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی در روزهای فرد ساعت 15 از دیگر برنامه های این شبکه در تابستان امسال است.

عرفاتی ادامه داد: سری جدید برنامه «ستاره ها» با هدف معرفی نخبگان قرآنی کشور به جهت الگو پذیری برای جوانان و نوجوانان روزهای پنج شنبه و جمعه در ساعت 17:15 و برنامه «سفیر» (جشنواره کاروانی قرآنی در استان ها) جهت انس با قرآن کریم و تهییج برای حفظ جز سی در استان ها از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 از دیگر تدارکات این شبکه است که به روی آنتن می رود.

وی گفت: انعکاس فعالیت های تبلیغی مبلغان روحانی با عنوان «مستند هاتف» و معرفی مساجد موفق و ائمه جماعات شاخص با عنوان «سنگر ولایت» در تابستان امسال تهیه و پخش می شود.

عرفاتی به رویکرد جدید این شبکه جهت برنامه سازی برای کودکان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: برنامه «نوگلان قرآنی» ویژه کودک و نوجوان با نمایش عروسکی، کارتن و انیمیشن معارفی روزهای زوج از ساعت 17:15 تقدیم این دست از مخاطبان می شود.

وی تاکید کرد: جُنگ مفرح دینی با عنوان «تمنا» با هدف تبیین مفاهیم دعا و نیایش و مناجات پنجشنبه ها ساعت 19 و برنامه «در انتظار باران» با هدف ترویج معارف مهدوی پنجشنبه ها و جمعه ها ساعت 21 میهمان مخاطبین این شبکه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در دهه کرامت برنامه ترکیبی «حریم امن» جهت پوشش مراسم جشن آستان قدس رضوی از ساعت 16 و برنامه گفتگو محور «نگاه خورشید» با حضور کارشناسان دینی از حرم مطهر رضوی ساعت 19 به روی آنتن می رود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان