حزب حاکم گرجستان: قوانین انتخابات پارلمانی اصلاح می‌شود


حزب حاکم گرجستان: قوانین انتخابات پارلمانی اصلاح می‌شود

رهبر حزب حاکم گرجستان از اصلاحات در قوانین انتخابات پارلمانی این کشور در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بیدزینا ایوانیشویلی» رهبر و موسس حزب حاکم رویای گرجستان اعلام کرد که قوانین جدید برای انتخابات پارلمانی آینده پیش‌بینی شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، وی روز دوشنبه و با اشاره به ناآرامی‌ها در کشورش گفت که پارلمان جدید با استفاده از یک فهرست مناسب رای‌گیری تشکیل خواهد شد. وی همچنین خواستار اصلاحات گسترده سیاسی شد. ضمن اینکه قرار است که پنج درصد از موانع رای‌گیری هم از بین خواهد رفت تا همه احزاب بتوانند در انتخابات شرکت داشته باشند.

وی افزود: «ما شاهد این هستیم که جامعه خواستار تغییر است. ما زمانی دارای پارلمان خواهیم شد که همه نقش‌آفرینان سیاسی در عرصه حضور داشته باشند.»

با این حال، معترضان می‌خواهند که اقدامات بیشتری صورت گیرد و اعلام کرده‌اند که خواستار حذف ساختار اولیگارشی در گرجستان هستند.

تظاهرات‌کنندگان در روزهای پیشین، استعفای «گئورگی گاخاریا» وزیر کشور را خواستار شده بودند. پلیس گرجستان با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی تلاش کرد تا معترضان را متفرق کند. این اقدام به زخمی شدند بیش از ۲۰۰ نفر منجر شد و حدود ۳۰۰ نفر هم دستگیر شدند.

این آشوب‌ها پس از اینکه یکی از نمایندگان روسی اجازه یافت تا روز پنجشنبه ریاست یک جلسه را در پارلمان بر عهده بگیرد، رخ داد.گفته شده که این نماینده روس از استقلال مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا حمایت می‌کند. این در حالی است که گرجستان، روسیه را متهم کرده است که این مناطق را اشغال کرده است.

انتهای‌پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟