جهت‌گیری عمومی شهرداری تهران ایجاد حداکثری شفافیت


جهت‌گیری عمومی شهرداری تهران ایجاد حداکثری شفافیت

شهردار تهران: اگر همیشه در جهت برنامه‌های مصوب شورا حرکت می‌شد با بدهی بالای 50 هزار میلیارد تومان مواجه نمی‌شدیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پیروز حناچی امروز در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶، با حضور در صحن شورای شهر گفت: جهت‌گیری عمومی ما در شهرداری تهران به تاسی از مصوبات شورا، تلاش برای ایجاد حداکثر شفافیت است و در این جهت‌گیری بیشترین استقبال را از نظارت شورای‌شهر خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه این انضباط لازمه نظام مدیریت شهری است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از طریق هم‌سویی با شورا، در راستای اجرای برنامه‌های مصوب حرکت کنیم. واقعیت این است اگر همواره در جهت برنامه‌های مصوب شورا حرکت می‌کردیم امروز با بدهی بالای ۵۰ هزار میلیارد تومان مواجه نبودیم.
حناچی افزود: گزارش تفریغ بودجه ۹۶ به شورای شهر ارائه شده است و از اعضا تشکر می‌کنم که کمک می‌کنند تا به این امور رسیدگی شود. از همکارانم نیز خواسته‌ام تا هزینه‌کرد را در چارچوب مصوب انجام دهند.
وی با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات شورایاری‌ها از بعدازظهر روز گذشته گفت: این امر رخداد مهمی است که دولت و وزارت کشور برای انجام آن مشارکت و یاری می‌کنند.
شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: همین جا از شهروندانی که تخصص و تعهد لازم را دارند می‌خواهم در این انتخابات شرکت کنند تا کیفیت شورایاری‌ها از مراتب قبل بیشتر شود.
ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران
گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران از سوی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر ارائه شد
مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر تهران گزارش تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران را با توجه به مفاد ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها ارائه کرد.
وی گفت: شهرداری موظف است تفریغ بودجه هر سال را تا آخر اردیبهشت ماه سال به شورای شهر تسلیم کند و شورای شهر نیز باید تا آخر خردادماه آن را رسیدگی و تصویب نماید.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: این تنها محمل قانونی نظارتی جدی است که شورا را قادر می‌سازد با بررسی تفریغ بودجه شهرداری، از یک طرف درآمد‌های وصولی قطعی را با اقلام پیش بینی شده در بودجه مصوب مقایسه و تجزیه و تحلیل کند و در برنامه ریزی‌های سال آتی مورد استفاده قرار دهد و از طرف دیگر عبور پرداخت هزینه از اعتبارات مصوب و رعایت ماده ۷۹ قانون شهرداری را کنترل کند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران عنوان کرد: شهرداری تهران موظف بوده است به منظور اجرای تفریغ بودجه جامع مبتنی بر عملکرد مقداری و ریالی، ضمن ارایه عملکرد ریالی، عملکرد مقداری (واحد کار انجام شده) هر ردیف را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد تا حسابرس با بهره‌گیری از کارشناسان رسمی متخصص نسبت به ارایه گزارش تفریغ بودجه در چارچوب استاندارد‌های حسابرسی عملکرد مدیریت اقدام نماید.
فراهانی تاکید کرد: گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران به صورت مشروط و با رعایت بند‌های مندرج در پیش نویس مصوبه به تصویب برسد. به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا از تلاش‌های حسابداران رسمی موسسه ارقام نگر آریا که گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران را تهیه و ارائه کردند و همکارانم در کمیته بودجه نظارت و مالی شورا که در بررسی این گزارش همکاری نمودند تشکر می‌کنم.
وی در پایان گفت: امیدوارم در سایه همراهی شما همکاران محترم با پیگیری گزارش حسابرسان منتخب شورا زمینه‌های ارتقای انضباط مالی، سلامت اداری و مبارزه با فساد در شهرداری تهران بیش از پیش تقویت شود و رضایت بیش از پیش شهروندان معزز تهرانی فراهم شود.
انتظار افکارعمومی از دستگاه قضا ایجاد حس شیرین عدالت در کام مردم مظلوم است
­رئیس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت : نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر رهبران ونظریه پردازان انقلاب اسلامی، مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفان و منتقدان و پرهیز از تندروی و افراط و تفریط بود که نیاز امروز ما نیز هست.
محسن هاشمی در ابتدای یکصدو پنجاه و یکمین جلسه شورا ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهدای واقعه هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی یادآور شد: انفجار دفتر حزب به شهادت آیت الله دکتر بهشتی، که نماد عقلانیت، میانه روی و سعه صدر در انقلاب محسوب می‌شدند به همراه یاران نزدیک ایشان که ۴ تن از وزرا، ۲۷ تن از نمایندگان مجلس و تعدادی دیگر از اعضای حزب جمهوری اسلامی، یکی از بزرگترین ضرباتی بود که افراطیون و جریانات انحرافی ونفاق به انقلاب ونظام وارد کردند که امیدواریم مشی ایشان در حراست از حقوق مردم بخصوص آزادی و عدالت، از سوی همه مسئولان بخصوص مدیران دستگاه قضایی دنبال شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه شهید بهشتی شخصیتی جهاندیده، آشنا به علوم روز و مسلط به مبانی فقهی واجتهاد بود، افزود: ایشان یکی از معماران ونظریه پردازان اصلی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و مدیریت دشوار جلسات مجلس موسسان و خبرگان قانون اساسی را برعهده داشت.
محسن هاشمی در ادامه گفت: آشنایی ایشان با نظام‌های سیاسی مختلف و جوهره مدیریت و شخصیت کاریزماتیک شهید بهشتی، موجب شد که انقلاب اسلامی بتواند در فاصله کمتر از یکسال، به قانون اساسی مدرن، نسبتا کارامد و عملگرایانه برسد، امری که در سایر انقلاب‌ها با دشواری فراوانی مواجه شد و سلب توفیق در طراحی نظام سیاسی برخاسته از انقلاب، موجب بروز شورش، خونریزی، بی ثباتی والتهاب گردید.
وی با اشاره به سرنوشت تلخ بهار عربی در کشور‌های خاورمیانه وشمال آفریقا اظهار داشت: این تجربه نشان داد که ما باید تا چه اندازه قدردان نسل نخست رهبران انقلاب اسلامی باشیم که تحت زعامت امام خمینی، موفق شدند که انقلاب اسلامی را در کوتاهترین فرصت وبا کمترین تلفات ممکن به سامان برسانند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر توطئه‌ها و تجاوز بیگانه و گروه‌های افراطی و منحرف، با دست زدن به خشونت؛ فضای رشد و بالندگی را در انقلاب اسلامی مخدوش نمی‌کرد، قطعا امروز شاهد جامعه‌ای به مراتب موفق‌تر بودیم، نگاه شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر رهبران ونظریه پردازان انقلاب اسلامی، مبتنی بر حاکمیت عقلانیت در اداره کشور و مدارا و سعه صدر با مخالفین ومنتقدین و پرهیز از تندروی وافراط وتفریط بود که نیاز امروز ما نیز هست.
وی افزود: افراطیون در ششم تیر سال ۱۳۶۰ با ترور نافرجام آیت الله خامنه‌ای و هفتم تیر با انفجار حزب جمهوری اسلامی، پاسخ مدارا و عقلانیت را با آتش دادند و گرچه این آتش، ریشه جریان نفاق را در داخل ایران سوزاند، اما نهال بارور انقلاب اسلامی را با آسیب‌های غیرقابل جبرانی پاسخ داد.
رییس شورای شهر تهران در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه تاکید کرد: انتظار افکارعمومی از ریاست جدید دستگاه قضایی، ایجاد تحولی براساس سیاست‌های ابلاغی رهبرانقلاب و سیره و میراث شهید بهشتی است که با مبارزه با تبعیض، فساد و تخلفات، حس شیرین عدالت را در کام مردم مظلوم ایران ایجاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید