مقام وزارت بهداشت: کنترل فشار خون بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد


مقام وزارت بهداشت: کنترل فشار خون بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد

تهران - ایرنا - قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: کنترل فشار خون در جامعه سبب خواهد شد تا در 10 سال آینده، نارسایی‌های کلیه و بیماری‌های قلبی و عروقی کمتری در کشور داشته باشیم.

دکتر «محمد شریعتی» تاکید کرد: در صورتی که تحول واقعی را بخواهیم حتماً باید در حوزه پیشگیری و اصلاح سبک زندگی هموطنان کار کنیم و در این راستا، حوزه بهداشت طرح تحول سلامت باید تقویت شود.

وی درباره رویکرد طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، اظهارداشت: این طرح از مراقبت‌های بهداشتی اولیه به سمت مراقبت‌های کامل و گسترده بهداشتی بود و در این راستا مراکز بهداشت و درمان را به مراکز خدمات جامع سلامت تبدیل کردیم و پایگاه‌های سلامت متعددی در سطح شهرها راه اندازی شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت به مسائل جدید حوزه بهداشت و درمان پرداخته شده است، عنوان کرد: در این طرح بیماری‌هایی که به آن کمتر پرداخته بودیم مانند بیماری‌های غیر واگیر مورد توجه قرار گرفتند و در این راستا از کارشناسان مختلف از جمله کارشناسان حوزه سلامت روان نیز استفاده شد.

وی با اشاره به موضوع پرونده الکترونیک مردم خاطرنشان کرد: برای اکثریت مردم در سه سامانه حوزه بهداشت پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و امکان دسترسی برای مردم به اطلاعات پرونده‌های الکترونیک خودشان به زودی با تأمین زیر ساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

شریعتی افزود: البته تمام واحدهای حوزه بهداشت به پرونده‌های الکترونیک سلامت دسترسی دارند اما حوزه‌های بخش خصوصی از یکم تیرماه وارد پرونده‌های الکترونیکی شدند و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مطب‌های خصوصی به پرونده‌های الکترونیکی به صورت رایگان دسترسی دارند.

شایان ذکر است، طرح کنترل فشار خون هموطنان در سراسر کشور از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه سال جاری آغاز شده و بر اساس آمارها، در کشور حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آنها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می‌شود، حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی و حدود یک میلیون نفر از آنها تحت درمان و مراقبت‌های ثانویه فشار خون قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل