هیچ قدرتی نمی تواند حق بازگشت فلسطینیان به وطن خود را لغو کند


هیچ قدرتی نمی تواند حق بازگشت فلسطینیان به وطن خود را لغو کند

قم – ایرنا – آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به همایش جبهه شباب المقاومه در قم تاکید کرده است: حقّ بازگشت ملت فلسطین به وطن خود، یک حق قانونی است که علاوه بر قوانین بین المللی تمامی قوانین انسانی از آن حمایت می کنند و هیچ قدرتی در جهان و نه مزدوران آن نمی توانند این حق را لغو کنند.

به گزارش شامگاه دوشنبه مرکز خبر حوزه، وی در پیامی به زبان عربی به این همایش تصریح کرده است: ای فرزندانم، مقاومت کنندگان و حامیان راه مقاومت در جهان، همیشه این شما بودید که مسئولیت مبارزه با طاغوت را به عهده داشتید و توطئه های گذشته را به فضل خدا و با پایداری و تلاش خود با شکست مواجه کردید به گونه ای که جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته اند.

پیام ادامه یافته است: امّا امروز امت اسلامی با چالش های بزرگتر و توطئه های سخت تر مواجه است، در گذشته قهرمانان امت مقاوم اسلامی زیباترین تصاویر و نمونه های جانفشانی را در جبهه ها به نمایش گذاشته و در دفاع از اسلام، امت و مقدسات آن به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پیام حاکی است: امّا امروز مقابله و مواجه سیاسی است که نسبت به مقابله نظامی امتیازات بیشتری دارد. به گونه ای که اندیشه سازشگر و منافق، معامله ذلیلانه خود برای فروش فلسطین و قبله اول مسلمانان را آغاز نموده اند که باید با قدرت و اراده محکم جلوی آن بایستیم.

وی با ذکر نکاتی در این پیام تاکید کرده است: دوستی با دشمنان امت اسلامی، مخالفت صریح با آیات قرآن کریم است و از ناحیه شرعی و دینی بار دیگر بر حرمت هر نوع همکاری با صهیونیست ها تاکید کرده و تکرار می کنیم که احدی هرگز نخواهد توانست قبله اول را با معامله های قرن و موارد دیگر بفروشد.

پیام می افزاید: دولت آمریکا بعد از شکست های صهیونیست ها در جنگ های نظامی در غزه و لبنان، سعی دارد مساله فلسطین را حذف کند و از طریق مزدوران خود از پادشاهان و امرای عرب در منطقه به اشغالگری قدس و مسجد الاقصی مشروعیت ببخشد، امّا با توجه به اینکه پیروزی از آن مستضعفین است، مقاومت و مردان آن این توطئه را سرنگون خواهند کرد همچنان که پیشتر سرنگون کردند.

پیام حاکی است: موافقت مزدوران با از بین بردن حق بازگشت ملت فلسطین نه تنها خلاف حقوق بشر، بلکه مخالف تعالیم اسلام است.

پیام ادامه یافته است: به ملت های اسلامی و عربی مؤمن و مقاوم به ویژه فرزندان و جوانانی که در برابر تجاوزهای صهیونیستی آمریکایی مقابله می کنند و با این مقابله آنها را با شکست مواجه می کنند و به ملت فلسطین که بیش از هفت دهه از مساله خود دفاع می کنند و به ملت های لبنان، بحرین، سوریه، یمن و غیر آن درود و سلام می فرستیم و از خداوند متعال خواهانیم که برای سایر ملت های اسلامی به ویژه در شبه جزیره عربستان فرج و گشایش ایجاد کند و آنها را از دست طاغوتیان نجات دهد.

پیام می افزاید: به این پادشاهان و حکام به ویژه حاکمان بحرین که به پیشگام مزدوران صهیونیست ها در جهان اسلام تبدیل شدند توصیه می کنیم که از پادشاهان سابق درس عبرت بگیرند و همچنین آنها را به دست کشیدن از مزدوری برای صهیونیست ها و آمریکایی ها و رجوع از مسیر ذلت و خواری و بازگشت به آغوش امت اسلامی و مقاومت نصیحت می کنم که در غیر این صورت سرنوشت آنان بهتر از مزدوران قبل از خود نخواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این پیام، از تمامی فرزندان و عزیزانی که این همایش را برگزار کردند قدردانی و از خداوند منّان برایشان آرزوی توفیق و تاکید کرده است که این راه به پیروزی منتهی می شود.

دومین همایش بزرگ جبهه جهانی شباب المقاومة تحت عنوان «تکریم شهدای بحرین و مرگ معامله قرن» شامگاه دوشنبه در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد.

۱۱۷۵ / ‏‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال