کرانه باختری صحنه تظاهرات گسترده علیه معامله قرن


کرانه باختری صحنه تظاهرات گسترده علیه معامله قرن

بیروت- ایرنا- در پی فراخوان جنبش فتح مبنی بر لزوم مجرم دانستن شرکت کنندگان در نشست بحرین، مناطق مختلف کرانه باختری از صبح امروز صحنه تظاهرات گسترده فلسطینی ها بود.

تظاهرات کنندگان یک روز پیش از برگزاری کنفرانس بحرین با حضور گسترده و اعتراض آمیز علیه نشست بحرین، عکس پادشاه این کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جراد کوشنتر داماد او را به آتش کشیدند.

کرانه باختری صحنه تظاهرات گسترده علیه معامله قرن

"ابو یوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: این تظاهرات در مخالفت با کنفرانس بحرین نشان دهنده آن است که فلسطینی ها اجازه نخواهند داد، حقوق قانونی و مشروع آنان که قابل خرید و فروش نیست، خدشه دار شود.

**تجمع اصحاب رسانه در غزه

در غزه نیز دهها نفر از اصحاب رسانه به منظور محکومیت کنفرانس بحرین در برابر ساختمان صلیب سرخ تجمع کردند.

تجمع کنندگان اقدام دولت آمریکا در دعوت از رسانه های اسرائیلی برای مشارکت در کنفرانس بحرین را در چارچوب نقشه پایمال کردن حقوق ملت فلسطین دانسته و آن را محکوم کردند.

"رامی الشرافی" عضو شورای اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین نیز از مواضع رسانه ای فلسطین و کشورهای عربی مبنی بر هشدار نسبت به خطر کنفرانس بحرین با هدف حذف قضیه فلسطین قدردانی کرد و از همه این رسانه ها خواست فعالیت هایی را که در مخالفت و محکومیت کنفرانس بحرین برگزار می شود، پوشش دهند تا ملت های عرب و ملت های دوست فلسطین در جریان خطر این کنفرانس برای صلح جهانی و ثبات منطقه قرار گیرند.

همچنین فردا سه شنبه فلسطینی ها در اعتراض به برگزاری نشست بحرین اعتصاب سراسری برگزار می کنند.

نشست بحرین در ارتباط با معامله ننگین آمریکا ۲۵ و ۲۶ ماه جاری میلادی (چهارم و پنجم تیر) در منامه پایتخت بحرین برگزار خواهد شد.

طرح معامله قرن که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده و "جرد کوشنر" داماد او، مجری آن است، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانهٔ باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر "ابودیس" به جای بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین این طرح شامل چشم پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!