حمایت مهمان بی بی سی از ستاره اسکندری


حمایت مهمان بی بی سی از ستاره اسکندری

واکنش ها به حضور بدون حجاب ستاره اسکندری در ترکیه همچنان ادامه دارد. شبنم طلوعی در حمایت از او با بی بی سی گفتگو کرد.

به گزارش جام نیوز، انتشار ویدئویی از ستاره اسکندری بازیگر سینما بدون حجاب در ترکیه، بازتاب‌های متفاوتی بین کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. برخی وی را به "خیانت" متهم کرده‌ و عده‌ای انتشار این ویدئو را از سوی مسیح علینژاد و زنی که فیلم را گرفته، غیراخلاقی خواندند.

در این میان شبنم طلوعی بازیگر ساکن پاریس به این رویداد واکنش نشان داد و در گفتگو با شبکه بی بی سی فارسی از ستاره اسکندری حمایت کرد.

شبنم طلوعی با اشاره به اینکه "حجاب محدویت نیست" گفت: در مورد خانم اسکندری یا هر بازیگری که از او درباره محدودیت حجاب سوال می شود شاید آنها مجبورند بگویند "نه مانع کار ما نیست" و واقعا هم نیست. به نظر من حجاب مانع حرکت بازیگر روی صحنه و مقابل دوربین نیست، مانع درس دادن یک معلم نیست. مانع رسیدگی نکردن یک پرستار به بیمار نیست، بنابراین اگر بازیگری آمد و گفت حجاب مانع کار او نیست این دلیل بر خیانت او و اینکه دارد سر ملت را کلاه می گذارد، نیست. ولی در کلیتش مانع از یک حرکت عمومی است.

این بازیگر که با خروج از کشور حجاب تابعیت فرانسه را دریافت کرده، درباره ممانعت حجاب از حرکت عمومی توضیحی نداد در حالی که تاکید داشت حجاب محدودیتی در زنان برای حضور در جامعه ایجاد نمی کند.

این بازیگر تئاتر ساکن پاریس، افزود: اگر از ایشان فیلم و عکس گرفته شده بود شاید من هیچ واکنشی نداشتم، اما آنچه جای سوال دارد توهین های آن خانم عصبانی است که دارد فیلم می گیرد و بعد [انتقادم] به کار خانم علینژاد است. وی بدون آنکه بداند خانم اسکندری کیست که بشود او را ریاکار یا خائن دانست، آمد آن ویدئو را بازنشر کرد.

طلوعی درباره علاقه اسکندری برای فعالیت در ایران افزود: چه اشکالی دارد این بازیگر دوست داشته باشد در ایران کار کند، ایشان کارت سبز آمریکا داشته، پس داده و نرفته است.

شبنم طلوعی ادامه داد: "اگر گفته شود حجاب مانع کار من نیست چون من می خواهم کارم را پیش ببرم" من با این مشکلی ندارم. امثال اسکندری که می گویند حجاب انتخاب ماست شاید واقعا می خواهند از کارهایی جلوگیری کنند و مانع انتخاب بد و بدتر شوند آنها دارند آنجا زندگی می کنند اینکه ما فکر کنیم آنها قرار است مانند مسیح علی نژاد و زنانی که شناخته شده نیستند بیایند حجاب بردارند این توقعی بیجاست و تخیلی است.

وی با کنایه به مسیح علی نژاد اضافه کرد: هنرمند کارش شعار دادن نیست او با کارش تکلیف اش را با جامعه روشن می کند.

مدت هاست اپوزیسیون خارج نشین از فعالیت های مسیح علی نژاد به شدت انتقاد می کند. یکی از انتقادهای جدی علیه این زن، عملکرد او در زمان حضورش در ایران است. علینژاد در دوران فعالیت خبرنگاری خود در داخل ایران ضمن حفظ کامل حجاب هیچ مخالفتی با آن نکرده بود.

از دیگر انتقادهای گسترده به این خبرنگار شاغل در صدای آمریکا، رسانه دولتی ایالات متحده، این است که با "شعار دوربین ما اسلحه ما"مردم ایران را به جان یکدیگر می اندازد.

در پی انتقادات شدید از اقدام اخیر علینژاد علیه خانم اسکندری وی در گفتگو با بی بی سی از اینکه بسیاری از سلبریتی های ایرانی رفتار او در بازنشر فیلم ستاره اسکندری را زشت خوانده اند، گلایه کرد.

وی گفت: بخاطر بازنشر فیلم ستاره اسکندری و گفتگو علیه او بسیاری از هنرپیشه های شناخته شده از دیروز تا حالا با من تماس گرفته و به من عجوزه، پیرزن، مترسک، زشت عقده ای گفته اند و فحاشی کرده اند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا