حضور در میان زباله گردها برای ارائه راهکار عملی در حوزه پسماند ضروری است


حضور در میان زباله گردها برای ارائه راهکار عملی در حوزه پسماند ضروری است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران حل مساله پسماند در تهران را نیازمند حضور پژوهشگران در میدان دانست و گفت: حضور در آرادکوه، درمیان زباله گردها و بهره مندی از تجارب کودکان کار برای ارائه راهکار عملی و اجرایی ضروری است.

‌به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، محمدحسین بوچانی در جلسه کمیته راهبری پروژه «طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران» با اشاره به وجود بحران در نظام مدیریت پسماند در کشور اظهار داشت: طرح مساله پسماند صرفاً در سالن‌های کنفرانس و نشست‌های تخصصی، قابل حل نبوده بلکه نیازمند ارتباط مستقیم با مسئولان و دغدغه‌مندان و حضور در پایانه‌های دفن زباله و همچنین شبگردی در محلاتی است که بیش از همه با این معضل جدی درگیر هستند.

وی با اشاره به لزوم هزینه‌زدایی از مدیریت پسماند در شهر تهران و حتی درآمدزایی برای آن، بر لزوم چاره‌اندیشی در خصوص نحوه اخذ بهای مدیریت پسماند از طریق راهکارهای موثر تأکید کرد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه پسماند در کشور، قوانین مترقی و پشتیبان وجود دارد تصریح کرد: مساله ما اجرا نشدن این قوانین و فقدان ضمانت اجرایی برای آنها است.

در ادامه این جلسه مهدی جلیلی قاضی زاده مدیر علمی پروژه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران ضمن تشریح روند انجام کار، یکی از خروجی‌های مهم پروژه را برنامه پایش و رصد ذکر و عنوان کرد: این پروژه در هفت مرحله تعریف شده که مرحله آخر به الزامات اجرا و تحقق پذیری اختصاص دارد.

وی اظهارداشت: در پایان این پروژه سامانه اطلاعات مکانی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران نیز طراحی و پیاده سازی خواهد شد.

جلیلی قاضی زاده با اشاره به وجود یکصد عنوان مطالعاتی در حوزه پسماند طی ۲۵ سال گذشته افزود: با این حال با پراکندگی مطالعات و عدم انسجام محتوایی آنها روبرو هستیم که به عدم تاٌثیرگذاری آن انجامیده است.

تهرام/‌/۹۳۵۳/‌/‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری