جنبش جلیقه زردهای فرانسه جانی دوباره گرفت


جنبش جلیقه زردهای فرانسه جانی دوباره گرفت

تهران - ایرنا - جمعیت معترضان به سیاست های اقتصادی دولت در فرانسه که شنبه هفته گذشته به 7هزار نفر کاهش یافته بود دیروز و در سی و دومین هفته متوالی اعتراض ها به حدود 12 هزار نفر افزایش یافت که نشان می دهد این جنبش پس از گذشت 7 ماه از آغاز اعتراض ها دوباره احیا می شود.

روزنامه «لو پاریزین» فرانسه از افزایش جمعیت معترضان خبر داد و نوشت که به گفته وزیر کشور فرانسه روز گذشته ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر به خیابان ها آمدند.

این رقم در حالی از سوی «کریستف کاستانر» بیان می شود که جمعیت حاضر در اعتراض های گذشته از سوی صفحه فیسبوکی جلیقه زردها ۲۵ هزار و ۵۵۳ نفر اعلام شده است.

از میزان رقم رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه، یک هزار و ۱۰۰ نفر در پاریس تجمع کرده بودند.

روز گذشته به دنبال فراخوان «اریک دروئه» چهره سرشناس جنبش جلیقه زردها، معترضان اقدام به بستن بزرگراه ها و عوارضی ها در برخی شهرهای فرانسه کردند که البته ساعاتی پس از آن توسط نیروهای پلیس متفرق شدند.

معترضان با تجمع و مسدود کردن عوارضی ها و بزرگراه ها مانع از پرداخت عوارض از سوی رانندگان شدند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که روز گذشته نیز پلیس از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرده است.

پلیس از دستگیری ۱۲ نفر در جریان اعتراض های روز گذشته خبر داده که ۸نفر از این تعداد به خاطر پوشاندن چهره های خود از ترس دیده شدن دستگیر شده اند.

صبح دیروز در پی تجمع جلیقه زردها در "سنت آولد" ( Saint-Avold) در شهرستان "موزل" (Moselle) یک مرد بر اثر یک سانحه خودرویی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

اعتراض‌های موسوم به جلیقه زردها که از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۶ آبان ۹۷) آغاز شده ، اما همچنان با مطالبات سرسختانه خود ادامه دارد.

کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه گفت که در جریان تظاهرات و اغتشاش‌های هفت ماهه، یکهزار و نهصد نیرو و مامور در جریان درگیری‌ها زخمی شده اند.

در جریان این اعتراضات ۱۰ نفر نیز کشته شده و ۲هزار نفر از جلیقه زرد ها هم مجروح شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا