آمریکا با عقل سلیم درباره طرح اف 35 تصمیم بگیرد


آمریکا با عقل سلیم درباره طرح اف 35  تصمیم بگیرد

وزیر دفاع ترکیه گفت از شرکای خود در طرح اف 35 به ویژه آمریکا درخواست می کنیم با عقل سلیم، مسئله را ارزیابی کنند.

آمریکا با عقل سلیم درباره طرح اف 35  تصمیم بگیرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آناتولی، ژنرال خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: دولت ترکیه دربخش صنایع دفاعی و نظامی، 70 درصد تولید ملی دارد و برای استقلال کامل در صنایع دفاعی و نظامی به اقدامات لازم ادامه می دهد.
وی افزود، دولت ترکیه در اواخر دهه 90 میلادی برای دستیابی به تسلیحات پدافند هوایی و موشکی مستقل و پیشگیری از ادامه وابستگی به واردات سلاح برنامه ریزی کرد. ترکیه از کشورهای آمریکا و ناتو درخواست کرده است برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی به ترکیه اقدام کنند. اما آنها به ترکیه پاسخ مثبت ندادند. روسیه به درخواست ترکیه پاسخ مثبت داد و قرارداد خرید، انتقال فناوری و تولید مشترک اس 400 امضا شد.

خلوصی آکار گفت، ارتباط دادن مسئله اس 400 با هواپیماهای اف 35 قابل قبول نیست. نه کشور در طرح تولید اف 35 مشارکت دارند و ترکیه سهم خود را به طرح اف 35 پرداخت کرده است. از شرکای خود در طرح اف 35 به ویژه آمریکا درخواست می کنیم با عقل سلیم، مسئله را ارزیابی کنند. بکارگیری همزمان اس 400 و اف 35 به لحاظ فنی، هیچگونه مشکلی به وجود نخواهد آورد. ترکیه پیشنهاد کرده است درباره بهره برداری همزمان سامانه اس 400 با هواپیماهای اف 35، گروه فنی مشترک، تشکیل و مسائل بررسی شود. چون اگر مسائل، فنی باشد می توان برای رفع آنها تدابیر لازم را اتخاذ و اجراء کرد. رجب طیب اردوغان گفته است : تاکنون یک میلیارد و 250 میلیون دلار برای اف 35 پرداخت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...