فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه با بشار اسد دیدار کرد


­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از سانا؛ رئیس جمهور سوریه...

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سانا؛ رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستادگان بلند پایه روسیه, بر ادامه مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه سانا, در گزارشی از دیدار الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و نیز سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیئت همراه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه, نوشت: در این دیدار تحولات سوریه بررسی و بر ضرورت ادامه مبارزه مشترک با تروریسم در مناطقی در سوریه که تروریستها همچنان در آنها حضور دارند, تاکید شد.
الکساندر لاورنتیف در این دیدار بر حمایت مستمر کشورش از تلاشهای دولت سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک این کشور تاکید کرد. در این دیدار همچنین تلاشهای مشترک مسکو و دمشق برای پیشبرد عملیات سیاسی همزمان با ادامه جنگ با تروریسم در سوریه مطرح شد.
حاضران در این دیدار در مورد عزم دو کشور روسیه و سوریه برای ادامه تلاشها به منظور ریشه کن کردن تروریسم در سوریه توافق نظر داشتند. این در حالی است که برخی کشورهای غربی, فشارهای بی امانی به دو کشور روسیه و سوریه وارد می آورند تا تلاشهای آن دو را برای به شکست کشاندن تروریسم ناکام بگذارند, این فشارها با هدف ادامه درگیریها در سوریه صورت می گیرد تا منافع این دسته از دولتهای غربی هرچند به زیان مردم سوریه و از بین رفتن آرامش در کل منطقه باشد, تحقق یابد.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در همین حال بشار اسد را در جریان مذاکرات خود در دیدار از عراق و لبنان به منظور دعوت از آن دو برای مشارکت در مذاکرات آینده آستانه به عنوان دو عضو ناظر قرار داد. الکساندر لاورنتیف تصریح کرد در هر دو کشور لبنان و عراق, با موضع ثابت مقامات آن دو در مورد ضرورت نابودی تروریستها در سوریه و بازگشت زندگی طبیعی به این کشور روبرو شده است, اتفاقی که به نفع همه کشورهای منطقه, نه فقط سوریه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها