استقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی کم است


استقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی کم است

بجنورد- ایرنا- دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال ایران گفت: نسبت جذب و استقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی در کشور تنها یک پنجم والیبال سالنی است.

نادر انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان اظهار داشت: سرمایه گذاری در والیبال سالنی خیلی بیشتر از رشته والیبال ساحلی است و به همین دلیل این رشته جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت رشته ورزشی والیبال ساحلی به صورت حرفه ای در دهه ۷۰ زده شد افزود: هم اینک با قواعد و قوانین و ورود افراد تخصصی و حرفه‌ای، ۱۲۰ بازیکن به صورت حرفه‌ای در کشور مدام تمرین می‌کنند که اکثر آنان در رده سنی بزرگسال هستند.

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه این رشته به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی مهم محسوب می‌شود افزود: هم اینک فدراسیون پی گیر سرمایه گذاری برای کسب سهمیه المپیک است زیراکه این رشته کم هزینه بر است.

وی گفت: با توجه به اینکه المپیک ۲۰۲۰ را پیش رو داریم تمام سعی و تلاش بر این است که در فاز اول انتخابی سهمیه آسیا که شهریورماه امسال به میزبانی کشور مالزی برگزاری می‌شود ۲ تیم خود را آماده حضور در این مسابقات کنیم.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از چهار تیم برتر دنیا در این رشته سهمیه آسیا را در مسابقات جهان کسب کرده است افزود: در مسابقاتی که از روز گذشته شروع شده است ۲ نفر از نوجوانانی که از سن ۱۷ سالگی در این رشته فعالیت داشته‌اند در مسابقات تایلند حضور یافتند.

انصاری با اشاره به کسب موفقیت‌های ورزشکاران ایران در این رشته گفت: ایران تاکنون ۲ دفعه قهرمان آسیا، یک بار نایب قهرمان، هشت مرتبه قهرمان تورهای آزاد آسیایی و ۶ مرتبه موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی در رده‌های سنی را داشته است.

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال مهم‌ترین مشکل این رشته را نبود اسپانسر عنوان کرد و گفت: حامی مالی رکن اول اتوسعه این رشته ورزشی است زیراکه سالانه در ایران ۱۰ مسابقات کشوری در دره‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که برای موفقیت آن نیاز به حمایت مالی داریم.

مسابقات تور ۳ ستاره والیبال ساحلی کشور روز چهارشنبه با شرکت ۲۰ تیم از هشت استان به میزبانی شیروان، در بوستان کوثر این شهر خراسان شمالی آغاز شده است.

در این دوره از مسابقات ۱۰۰ ورزشکار از استان‌های تهران، گلستان، مازنداران، سمنان، البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی به مدت سه روز به رقابت می‌پردازند.

تیم برتر این رقابت‌ها به عنوان نماینده ایران، هفتم تیرماه در مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان در آلمان حضور خواهد یافت.

والیبال ساحلی یک رشته المپیکی است که بر روی شن و با مقرراتی مشابه والیبال برگزار می‌شود.

در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم از ۲ بازیکن تشکیل می‌شود و مربی و بازیکن ذخیره نیز حضور ندارند.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل