7 هزار تن محصول گندم در خوسف برداشت می‌شود


7 هزار تن محصول گندم در خوسف برداشت می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خوسف سطح زیرکشت محصول گندم را در شهرستان یکهزار و 800 هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال هفت هزار تن گندم برداشت و تحویل مرکز خرید شود.

سید حسن رضوی روز پنجشنبه در حاشیه جشن شکرگزاری محصول گندم و توسعه فرهنگ زکات در روستای فیض آباد بخش جلگه ماژان خوسف در جمع خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بهره بردار در شهرستان مشغول کشت و کار گندم هستند.

وی از آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان خوسف خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امسال هوا سردتر بود برداشت گندم در شهرستان با تأخیر آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف اظهار داشت: امسال با توجه به بارندگی‌های مناسب در استان و شهرستان، نسبت به پارسال برداشت محصول ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: در زمینه کشت گندم، سال زارعی گذشته ۳۵ تن انواع بذر اصلاح شده از رقم‌های پر بازده افق، سیروان، بمی و الوند تحویل کشاورزان شد، همچنین ۴۵۰ تن کود شیمیایی نیز بین کشاورزان توزیع شده است.

رضوی یادآور شد: برداشت محصول ثمره تلاش بی امان کشاورزان در گرما و سرما به ویژه در مناطق دور افتاده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان خراسان جنوبی بسیار توانمند هستند اظهار داشت: تولید محصول با وجود خشکسالی‌های پیاپی و بارندگی‌های کم نشان از تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف عنوان کرد: امسال شاهد بارندگی‌های فراوان در سراسر کشور بودیم که خسارت‌هایی نیز در بر داشت اما برکت‌های آن خیلی بیشتر از خسارت‌ها و با عافیت بود.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !