100 درصد جمعیت هدف طارم در طرح کنترل فشارخون زیر پوشش قرار گرفتند


100 درصد جمعیت هدف طارم در طرح کنترل فشارخون زیر پوشش قرار گرفتند

زنجان- ایرنا- فرماندار شهرستان طارم از پوشش 100 درصدی طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان خبر داد و گفت:17.6 درصد از جمعیت بالای 30 سال طارم در قالب این طرح که مبتلا به فشار خون بودند، شناسایی شدند.

ستار صفری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان طارم اظهار داشت: خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قابل قبول و ستودنی است و انتظار می‌رود این طرح فقط به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون متوقف نشده و برنامه‌های درمانی و کنترلی برای افراد شناسایی شده به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول در ادامه در خصوص مدیریت پساب‌های فرآوری زیتون گفت: این موضوع در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بررسی و به صورت تخصصی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مولفه های زیست محیطی در فعالیت های تولیدی و صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این امر نیازمند یک تعامل بین بخشی است تا ضمن حل مسائل زیست محیطی، اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان که به افزایش واحدهای فرآوری وابستگی دارد تأمین شود.

مقام عالی دولت در شهرستان طارم بر کلر زنی مستمر آب شرب تاکید کرد نموده و ادامه داد: تأمین سلامت مردم اصلی ترین وظیفه ماست، بنابراین آب و فاضلاب روستایی بایستی بر اجرای مستمر این مهم اهتمام ویژه ای داشته و شبکه بهداشت و درمان و بخشداری‌های تابعه نیز به صورت مستمر آن را رصد نمایند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به هفته ملی دخانیات با شعار "اماکن عمومی بدون دخانیات حق شهروندی" استعمال دخانیات را برای سلامتی افراد بسیار مضر دانست و اظهار داشت: بایستی قانون منع استفاده از دخانیات در اماکن عمومی اجرایی شود.

صفری با بیان اینکه اقدامات کنترلی و بازدارنده در جهت کاهش استفاده از دخانیات در برابر اقدامات افراد سودجو بسیار کند است، تاکید کرد: بایستی بسیج ملی در راستای مبارزه با دخانیات در جامعه شکل گیرد.

فرماندار طارم تأثیر تبلیغات و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته درباره مضرات استعمال دخانیات بر سلامتی را بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: اقدامات در این حوزه بایستی بر باور پذیری افراد تأثیر گذار باشد و آموزش و پرور نیز به عنوان یک نهاد آموزشی در این حوزه نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد.

ممنوعیت عرضه قلیان در مکان تهیه و سرو مواد غذایی، پیگیری پساب‌های واحدهای فرآوری زیتون، جمع آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری‌ها از جمله مواردی بود که مقام عالی دولت در شهرستان در این جلسه بر آنها تاکید کرد.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/‏۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز