سیدورف: کار هیچ حریفی برابر ما آسان نیست


سیدورف: کار هیچ حریفی برابر ما آسان نیست

کلارنس سیدورف مربی کامرون پیام آشکاری برای حریفان این تیم در گروه ششم جام ملت‌های آفریقا دارد: «هیچ تیمی برابر ما بازی آسانی ندارد.»

او می‌گوید قهرمان شگفت انگیز دوره قبل مسابقات از نظر جسمی و روحی وضعیت خوبی دارد: «فکر می‌کنم با بازی‌های خوبی که انجام داده‌ایم احترام بین‌المللی را به دست آورده‌ایم هرچند نتوانستیم در جام جهانی روسیه بازی کنیم.»

علاوه بر کامرون دیگر مدعی این گروه غنا است که سابقه چهار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را دارد. بنین و گینه بیسائو تیم‌های دیگر این گروه هستند که خبرگزاری فرانسه به وضعیت‌شان پرداخته است.

بنین بعد از هشت باخت و یک تساوی در سه حضور قبلی‌اش در تورنمنت قاره‌ای آفریقا به دنبال نخستین پیروزی است و در بازی هشتم تیر در اسماعیلیه این شانس را دارند چون با تیم گینه بیسائو بازی می‌کنند که در رنکینگ فیفا ۳۰ رده پایین‌تر است.

استفان سسنیون کاپیتان بنین که سابقه بازی در پاری‌سن‌ژرمن و مون‌پولیه و همچنین ساندرلند و وست برومویچ را دارد، در بازی اول تیم با غنا محروم است.

کامرون، شیرهای رام نشدنی امیدوار هستند که افتخار سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ را تکرار و از قهرمانی‌اش در آفریقا دفاع کنند و فوق‌ستاره سابق این تیم، روژه میلا از مربی هلندی حمایت کرده است.

او درباره سیدورف که چهار قهرمانی اروپا به همراه آژاکس، رئال مادرید و میلان به دست آورده، گفت: «او در بسیاری از رقابت‌های طراز اول بازی کرده و می‌داند پیروزی در تورنمنت‌های بزرگ مستلزم چیست.»

سیدورف البته در عرصه مربیگری کمتر موفق بوده و در سه تیم میلان، شنژن چین و دپورتیوولاکرونیا در ۵۲ بازی تنها ۱۷ پیروزی به دست آورده است. ونسان ابوبکر زننده گل پیروزی فینال سال ۲۰۱۷ مقابل مصر به دلیل مصدومیت غایب است اما کارل توکو اکامبی برای ویارئال گل‌های زیادی زده است.

کلید موفقیت غنا به قول توماس پارتی، هافبک اتلتیکومادرید، اتحاد است. این تیم از سال ۱۹۸۲ قهرمان جام ملت‌های اروپا نشده است. رییس‌جمهوری غنا مداخله کرد تا آساموا جیان به تیم برگردد وقتی به خاطر گرفتن بازوبند کاپیتانی کناره گرفته بود. آندره آیو یکی از دو پسر عبدی پله ستاره «ستارگان سیاه» در مسابقات مصر خواهد بود. غنا در پنج دوره اخیر جام ملت‌ها دو بار دوم و سه بار چهارم شده و کووسی آپیاه مربی تیم می‌تواند روی بازیکنان باتجربه‌اش حساب کند. گینه بیسائو، تیم کوچک غرب آفریقا هم که برای دومین بار به جام ملت‌های آفریقا آمده می‌خواهد از بازی با بنین نخستین بردش را به دست آورد تا شاید به‌عنوان یکی از چهار تیم سوم گروه‌های شش‌گانه به مرحله یک‌هشتم‌نهایی صعود کند.

newspaper.i​ran-varzeshi.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید