تحلیلگر پاکستانی: سیاست های ضدایرانی ترامپ، آمریکا را بی اعتبار کرده است


تحلیلگر پاکستانی: سیاست های ضدایرانی ترامپ، آمریکا را بی اعتبار کرده است

اسلام آباد - ایرنا - یک تحلیلگر امور بین الملل در پاکستان با اشاره به سردرگرمی جامعه جهانی نسبت به رویکرد کاخ سفید در قبال جمهوری اسلامی ایران، نوشت: سیاست های ضدایرانی ترامپ باعث بی اعتباری آمریکا در سطح جهانی شده است.

«حماد سرفراز» امروز (پنجشنبه) در مقاله ای با عنوان «جنگ با ایران» که در روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» منتشر شد، به خروج یکجانبه ترامپ از برجام، اعمال تحریم های ظالمانه، اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران درخصوص حوادث دریای عمان و بندر الفجیره اشاره کرد و افزود: جامعه جهانی نسبت به سیاست های ترامپ در قبال ایران دچار سوء ظن و سردرگمی است.

وی می نویسد، به نظر می رسد جان بولتون که طرح تخریب عراق را به اجرا درآورده، از گذشته خود درس عبرت نگرفته و به دنبال اجرای سیاست های خشن و منفی علیه ایران است، با این حال بولتون و همدستشانش تاکنون در رسیدن به اهداف خود شکست خورده اند.

این تحلیلگر پاکستانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال اقدامات تحریک آمیز خارج از برجام نیست و مقامات ایران در منطقه نیز به دنبال برافروختن درگیری های نیابتی نیستند با این حال جنگ طلبانی مانند بولتون به دنبال هدفی دیگر هستند.

به نوشته سرفراز، نگاه بولتون و کاخ سفید به ایران بسیار متفاوت است، کاخ سفید فقط به دنبال فشار به تهران می باشد، در حالی که بولتون خواستار تغییر نظام در ایران است، طرحی که در زمان جرج بوش در عراق شکست خورد.

وی معتقد است که تداوم فشارهای آمریکا علیه ایران دو نتیجه را به همراه خواهد داشت، اول اینکه تهران تا انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا صبر می کند تا واکنش موثری به سیاست های فعلی و یا آتی واشنگتن بدهد و یا تهران روند توسعه فعالیت های هسته ای خود را توسعه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟