اثر بازار متشکل بر بازار ارز


بیشتر فعالان باور دارند، معامله‌گران بازار طی روزهای آتی بیشتر از هر عاملی تحت‌تاثیر دو عامل بنیادی خبری قرار خواهند گرفت؛ دو عامل بنیادی خبری که اکنون برخی نوسان‌گیران را در یک دو راهی تصمیم‌گیری قرار داده است.

به گزارش بنکر (Banker)، هر چند سهم خبری که از نظر فعالان منجر به کاهش قیمت می‌شود تاکنون بین معامله‌گران بیشتر به چشم آمده است. به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار، هم اکنون بیشتر معامله‌گران کاهشی بازار روی خبر آغاز به کار بازار متشکل ارزی مانور می‌دهند. در روزهای اخیر خبرهایی در کانال‌های اطلاع‌رسانی شماری از معامله‌گران برجسته می‌شد که بازار متشکل ارزی از هفته آتی آغاز به کار خواهد کرد و به دنبال این راه‌اندازی نقش حواله درهم در بازار کمرنگ‌تر خواهد شد. در واقع بازار متشکل ارزی موجب خواهد شد که نقش بازارهای همسایه کمرنگ‌تر و نرخ‌ها به‌صورت شفاف‌تر کشف و تاثیرگذاری سفته‌بازان و معاملات خیابانی بر بازار کمتر شود.
البته در آخرین خبرها به نظر می‌رسد، بازار متشکل ارزی حداقل از ابتدای هفته آتی آغاز به کار نخواهد کرد، هر چند که گویی این بار در تیرماه فعال خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی اخیرا عنوان کرده است: برای راه‌اندازی این بازار در حال ثبت‌نام از صرافی‌ها هستیم و مسائل مربوط به برقراری ارتباط سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بانک‌ها با این شبکه در حال انجام است که در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند