خشونت خانگی، شاناهان را از رسیدن به پنتاگون بازداشت!


خشونت خانگی، شاناهان را از رسیدن به پنتاگون بازداشت!

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا از نامزدی برای پست وزارت انصراف داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتی خبر داد که پاتریک شاناهان، سرپرست موقت وزارت دفاع، که ترامپ او را به عنوان جایگزین ژنرال جیمز متیس به سنا معرفی کرده بود، انصراف داده است.

ترامپ دلیل این انصراف را مسایل خانوادگی عنوان کرده است. رسانه‌های آمریکایی هم از حواشی جنجالی زندگی شاناهان خبر داده‌اند.

همزمان رییس‌جمهور آمریکا گفته مارک اسپر را به عنوان سرپرست جدید وزارت دفاع معرفی خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکایی احتمال کناره گرفتن پاتریک شاناهان و جایگزینی او با اسپر را چند هفته پیش و در خلال سفر دونالد ترامپ به ژاپن گزارش کرده بودند.

روزنامه واشنگتن پست، طی دو روز گذشته گزارش‌هایی درباره تاریخچه خشونت خانگی در خانواده شاناهان که مدارک دادگاهی آن تاکنون رسانه‌‌ای نشده بود را منتشر کرد.

پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در جریان تحقیقات خود درباره نامزدهای پست‌های دولتی این موضوع را پیگیری کرده بود.

طبق گزارش اف بی ای، بروز درگیری خشونت‌آمیز میان شاناهان و همسر سابقش به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد. در سال ۲۰۱۱ نیز موردی خشونت‌آمیز بین پسر شاناهان و همسر سابق او روی داد که در جریان آن پسر شاناهان با چوب بیس‌بال به مادرش حمله کرده و او را مصدوم کرده بود.

پاتریک شاناهان که پیش از انتصاب به عنوان معاون وزیر دفاع در ژوئیه سال ۲۰۱۷ (دو سال پیش) از مدیران با سابقه شرکت هواپیماسازی بوئینگ و صنعت هوانوردی آمریکا بود، پس از استعفای ژنرال جیمز متیس از وزارت دفاع جایگزین او شد اما برای نشستن بر صندلی وزارت دفاع باید منتظر تایید مجلس سنا می‌شد.

جیمز متیس، ژنرال باسابقه آمریکایی دسامبر سال گذشته و در پی اختلاف نظر با ترامپ بر سر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، از سمت خود استعفا داد.

شاناهان در بیانیه‌ای که ساعتی پس از توییت دونالد ترامپ منتشر شد، تاکید کرده حاضر نیست وظایف پدری خود را فدای رسیدن به پست وزارت کند.

شاناهان در این بیانیه نوشته احتمالا در فرآیند رسیدگی به نامزدی او برای وزارت دفاع "فصل تراژیک" مربوط به چند سال پیش خانواده او مورد توجه اذهان عمومی قرار خواهد گرفت و او نمی‌خواهد فرزندانش جهت "زخمی که سال‌هاست برای التیامش تلاش کرده‌اند" آسیب ببینند.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز