عملکرد بهتر «مسی» نسبت به «رونالدو» در دیدارهای سخت


عملکرد بهتر «مسی» نسبت به «رونالدو» در دیدارهای سخت

تهران- ایرنا- تازه ترین آمار و ارقام منتشر شده در مورد عملکرد «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» در عرصه های بین المللی حاکی از آن است که مرد آرژانتینی در مصاف با تیم های اول رنکینگ فیفا به مراتب بهتر از رقیب پرتغالی‌اش عمل کرده است.

در اینکه «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» دو تن از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال هستند، شکی وجود ندارد؛ با این وجود هواداران هنوز هم بر سر این موضوع که کدامیک بهتر است اختلاف نظر زیادی دارند.

تازه‌ترین آمار منتشر شده حاکی از آن است که رونالدو سلطان بلامنازع گل در عرصه‌های بین‌المللی است؛ مرد پرتغالی تاکنون ۸۸ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده و این در حالی است که مسی تنها ۶۷ بار برای آرژانتین گلزنی کرده است.

زمانی که از گل‌های ملی به ثمر رسیده توسط این ۲ فوق ستاره در بازی‌های ملی فاکتور بگیریم، تمایز بیش از پیش آشکار می‌شود چرا که با این حساب شمار گل‌های رونالدو در بازی‌هایی که در قالب تورنمنت برگزار شده ۷۱ و این عدد برای مسی تنها ۳۵ مورد ثبت شده است.

آمار مذکور و تمایز مشهود به اندازه‌ای است که می‌توان آن را گواهی دانست بر «بهترین بودن» رونالدو در سطح ملی؛ اما آیا این آمار به تنهایی تمام حقیقت را در این خصوص آشکار می‌کند!؟

عملکرد بهتر «مسی» نسبت به «رونالدو» در دیدارهای سخت

اما بیایید زاویه دید را عوض کنیم؛ بر اساس گزارش تارنمای گیو می اسپورت، ۵۶ مورد از ۶۷ گل ملی مسی (معادل ۸۴ درصد)، در برابر ۵۰ تیم اول رنکینگ فیفا به ثمر رسیده است و در سوی مقابل کاپیتان پرتغالی‌ها تنها ۳۵ گل از مجموع ۸۸ گل ملی خود را (معادل ۳۵ درصد) در تقابل با ۵۰ تیم اول رنکینگ فیفا ثبت کرده است.

حالا از زاویه‌ای بهتر و البته متفاوت‌تر می‌توان به جادوگران فوتبال مدرن نگاه کرد!

به عبارت دیگر بر اساس آمار اخیر، هواداران آرژانتین و البته مسی می‌توانند به راحتی مدعی شوند که فوق ستاره‌شان در مواجهه با تیم‌های قوی‌تر به مراتب بهتر و مفید تر از رقیب سنتی عمل می‌کند.

اگرچه بحث داغ برای انتخاب «برترین تمام دوران ها» (که در انگلیسی با کلمه G.O.A.T مشهور است)، مابین رونالدو و مسی حتی تا سال‌ها پس از بازنشستگی آنان ادامه خواهد یافت اما در حال حاضر و با توجه به آمار می‌توان با اطمینان گفت که زمانی که در سطح بین‌المللی می‌خواهید به مصاف حریفان قدرتمندتر بروید بهتر است «لیونل مسی» را با خود ببرید تا رونالدو!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه