ارائه خدمات تحصیلی به 25 هزار دانش‌آموز نیازمند فارس


ارائه خدمات تحصیلی به 25 هزار دانش‌آموز نیازمند فارس

گروه اجتماعی ــ مدیر‌کل کمیته امداد استان فارس گفت: 25 هزار و 414 دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد در سال تحصیلی 98-97 از خدمات تحصیلی بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات تحصیلی به 25 هزار دانش‌آموز نیازمند فارس

به گزارش ایکنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس امروز، 29 خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان یکی از سیاست‌های کمیته امداد در راستای کشف استعداد و شکوفایی آنان است، گفت: تحصیل حق هر فرزند ایرانی است و هیچ دانش‌آموز یا دانشجوی نیازمندی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز‌بماند.
وی با تصریح اینکه کمیته امداد برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت این نهاد بسته‌های حمایتی در نظر گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر 25 هزار و 414 دانش‌آموز و 4 هزار و 727 دانشجو در استان تحت حمایت هستند که از خدمات کمک هزینه تحصیلی و بسته‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.
بذرافشان با بیان اینکه 10 هزار و 625 دانش‌آموز در مناطق محروم استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: 12 هزار و 201 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 7 هزار و 162 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و 6 هزار و 51 دانش‌آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در استان تحصیل می‌کنند.
مدیر کل امداد فارس با یادآوری اینکه تمام این دانش‌آموزان در طول سال از کمک هزینه تحصیلی و لوازم‌التحریر تحصیلی بهره‌مند می‌شوند، گفت: کمیته امداد استان فارس در سال تحصیلی 98-97 مبلغ 23 میلیارد و 443 میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم تحریر در اختیار دانش‌آموزان تحت حمایت قرار داده است. دانشجویان تحت حمایت نیز 43 میلیارد و 696 میلیون ریال خدمات کمک هزینه و ایاب و ذهاب دریافت کرده‌اند.
بذرافشان، سرفصل‌های مساعدت به دانش‌آموزان را تهیه کتب، پرداخت ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی و آزمون‌های آمادگی راهیابی به دانشگاه بیان کرد و افزود: در حال حاضر 247 دانش‌آموز نخبه در مقاطع تحصیلی مختلف در استان مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعداد 294 دانش‌آموز نیز در 5 خوابگاه شبانه‌روزی امداد ساکن هستند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...