معلولیت مادام العمر بازمانده حادثه مسجد نیوزیلند


معلولیت مادام العمر بازمانده حادثه مسجد نیوزیلند

گروه بین‌الملل ـ «ساجده اختر»، یکی از مجروحان حمله تروریستی به مساجد شهر «کرایست‌چرچ» در نیوزیلند مشکلات زیادی دارد و تا پایان عمر نمی‌تواند راه برود.

معلولیت مادام العمر بازمانده حادثه مسجد نیوزیلند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استاف؛ ساجده اختر 25 ساله که اصالتا بنگلادشی است، در سال 2017 به نیوزیلند رفت و در آنجا به همسر خود «محمد مسعود» ملحق شد.

وی روز حادثه برای اقامه نماز به مسجد «النور» کرایست‌چرچ رفته بود که فرد مهاجم وی را از ناحیه شکم و سینه هدف قرار داد. او به مدت دو هفته بیهوش بود و وقتی به هوش آمد متوجه شد که دیگر نمی‌تواند راه برود.

ساجده می‌گوید: دیگر نمی‌توانم بدن خود را حس کنم. حتی اگر پایم را قطع کنند هم حس نمی‌کنم. وی که در این حمله کلیه، کبد و ریه‌اش آسیب دیده، شب‌ها از درد شکم به خود می‌پیچد و ساعت‌ها از درد فریاد می‌زند.

ساجده پس از مرخصی از بیمارستان باید از ویلچر استفاده کند و وضعیت خانه باید برای او مناسب‌سازی شود؛ قرار است یک کارمند وزارتخانه توسعه اجتماعی نیوزیلند به او در این زمینه کمک کند. همچنین خواهرش «ناهیده» و برادرش «شمیم میا» برای کمک به او به نیوزیلند آمده‌اند.

یادآور می‌شود؛ ۲۴ اسفندماه سال گذشته یک اسلام‌هراس استرالیایی با سلاح به دو مسجد «النور» و «لینود» در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند حمله کرد که به کشته شدن ۵۱ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر، از جمله تعدادی زن و کودک منجر شد.

انتهای پیام

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر