ارسال پرونده تخلفات در فضای مجازی به مراجع قضایی


ارسال پرونده تخلفات در فضای مجازی به مراجع قضایی

رئیس پلیس پایتخت: تخلفات برخی سایت‌های مجازی درحال رصد و دسته بندی است که به زودی برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد

سردار حسین رحیمی امروز در حاشیه دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه در برخی از سایت‌های فضای مجازی از جمله دیوار شاهد کلاهبرداری‌هایی هستیم و همچنین در برخی از فضا‌ها شاهد فروش سلاح که این سایت‌ها درحال رصد هستند و باتوجه به این که براساس قانون عمل نمی‌کنند و از وظایف قانونی خودشان شانه خالی می‌کنند، به زودی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
وی درخصوص افرادی که به عنوان مامور به واحد‌های صنفی و منازل مراجعه می‌کنند، گفت: حتما مردم و کسبه از این افراد کارت شناسایی درخواست کنند و در صورت شک کردن مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در محل حاضر شود.
سردار رحیمی درخصوص طرح برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین به نوامیس مردم و کنترل واحد‌های صنفی و باشگاه‌های بدنسازی افزود: در چند روز گذشته ۲۵۰ پرونده در این رابطه تشکیل شده که ۱۴۲ پرونده آن مربوط به شرارت، ۸۲ پرونده مزاحمین به نوامیس مردم و ۲۶ پرونده درخصوص توزیع موادمخدر و مشروبات الکلی بوده است.
وی گفت: در این مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش ۳۶۶ نفر دستگیر شدند که ۱۰۷ نفر از اراذل و اوباش سایقه دار، ۲۰۵ نفر مزاحمین به نوامیس مردم و ۵۴ نفر از حاملان سلاح گرم و سرد هستند.
رئیس پلیس پایتخت افزود: در چند روز گذشته ۲۹۱ محله از لوث وجود این افراد پاکسازی شدند از جمله محلات ستارخان، تهرانپارس، فرحزاد، خاک سفید، نظام آباد، نارمک، اتابک، فلاح، ابوذر، جنت آباد و چند محله دیگر که البته ما گروه‌های ضربتی را در برخی از کلانتری‌ها راه اندازی کردیم که در صورت مشاهده شرارت با شدت با این افراد برخورد می‌شود.
دستگیری ۳۶۶ نفر از اراذل، اوباش و مزاحمان نوامیس و محلات
نخستین مرحله اجرای طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات سال ۹۸ با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت آغاز شد و ۳۶۶ نفر از مزاحمان نوامیس و محلات دستگیر شدند.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت امروز در این باره گفت:: این دستگیری‌ها با گزارش و شکایت‌های مردم و محلات و کنترل واحد‌های صنفی از جمله قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و تفرجگاه‌ها انجام گرفت و ۲۵۰ پرونده تشکیل شد.
به گفته فرمانده انتظامی پایتخت از مجموع ۳۶۶ نفر دستگیر شده در این طرح ۱۰۷ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، ۲۰۵ نفر مراحمان نوامیس و محلات و ۵۴ نفر نیز حاملان سلاح هستند.
وی افزود: ۱۴۲ پرونده شرارت، درگیری، عربده‌کشی، قدرت‌نمایی، درگیری مسلحانه، باج‌گیری و زورگیری تشکیل شده و ۸۲ پرونده نیز در باره مزاحمت محلات و نوامیس و ۲۶ پرونده نیز درخصوص تهیه و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی است.
سردار رحیمی در ادامه از پاکسازی ۲۹۱ محله خبر داد و گفت: ۱۷۱ قهوه‌خانه و سفره‌خانه، ۲۰ باشگاه بدنسازی، ۶۶ پارک آلوده به حضور مزاحمان و اراذل و اوباش و ۳۴ محله، خیابان و منطقه در این مرحله از طرح پاکسازی شدند و بیش از ۳۰۰ رستوران، قهوه‌خانه، کافی‌شاپ و اماکن پلمب شد که به مکانی برای انواع و اقسام تخلفات تبدیل شده بود، در این مرحله از طرح ۴۱ قهوه‌خانه و ۸ باشگاه بدنسازی متخلف نیز شناسایی و پلمب شد.
سردار رحیمی گفت:: همچنین ۲۷ قبضه سلاح کمری، یک قبضه تفنگ و ۶۲ قبضه انواع سلاح سرد و شوکر در این طرح کشف و ضبط و ۱۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت اراذل و اوباش نیز توقیف شد.
وی افزود: ۲۵۰ نفر از دستگیرشدگان سابقه دار هستند، گروه سنی دستگیرشدگان ۱۸ تا ۳۰ سال است و تعداد زیادی از دستگیرشدگان زیر ۱۸ سال بودند که تحویل خانواده‌ها شدند.
فرمانده انتظامی پایتخت درباره پاکسازی محلاتی از جمله فرحزاد، ستارخان، تهرانپارس، خاک سفید، وحیدیه، نظام آباد و مسعودیه گفت: گرو‌های ضربت پلیس از سرکلانتری‌های یازده‌گانه تشکیل شده اند که به عنوان واکنش سریع در مواقع لزوم وارد عمل می‌شوند.
وی از مردم خواست که در صورت مواجهه با حضور معتادان، خرده‌فروشان و مزاحمان نوامیس با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند، هنوز اندکی در سرقت‌های خرد از جمله کیف‌قاپی، موبایل‌قاپی، جیب‌بری و لوازم خودرو افزایش داریم، اما میزان افزایش کم است و پلیس در دو هفته اخیر ۱۰ طرح برای مبارزه با سرقت‌های خرد در نقاط مختلف اجرا کرده است.
سردار رحیمی گفت: در طول هفته دو تا سه پارک به تناسب آلودگی، پاکسازی می‌شود و پاکسازی پارک‌ها در همه نقاط بین کلانتری‌ها تقسیم شده است تا محلی امن برای تردد شهروندان در تابستان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی