شناسایی 45 هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی


شناسایی 45 هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تاکنون 45 هزار نفر در آستانه ابتلاء به فشار خون بالا در استان مرکزی (به جز ساوه و خمین) شناسایی شدند.

جواد نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کشور و استان مرکزی افزود: گروه هدف این بسیج تمامی افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و کل بیماران کلیوی هستند و از ۱۷ خردادماه تا روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کنترل فشار خون به پایگاه‌های بسیج مراجعه کرده‌اند.

وی بیان کرد: از کل افراد مراجعه‌کننده ۲۹ هزار و ۱۵۰ نفر دارای فشارخون بالا به ثبت رسیده است، ۳ هزار و ۶۷۰ نفر جدیداً متوجه ابتلاء به فشار خون بالای خود شدند و ۴۵ هزار نفر نیز در معرض ابتلاء به فشار خون بالا شناسایی شدند.

نظری تصریح کرد: تمامی بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این بسیج اقدام به پذیرش مراجعه‌کنندگان می‌کنند، همچنین ۵۱ ایستگاه ثابت و سیار نیز با حضور ۳ هزار نیرو با شیفت‌های ۶ ساعته برنامه‌ریزی شده است که در بخش‌های مختلف شهرها مستقر هستند و کار کنترل فشارخون تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه