مراسم اختتامیه اجلاس مشترک ایران و روسیه در اصفهان آغاز شد


مراسم اختتامیه اجلاس مشترک ایران و روسیه در اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا - مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه روز سه شنبه در هتل کوثر اصفهان آغاز شد.

رضا اردکانیان و الکساندر نوآک وزرای نیروی ایران و انرژی فدراسیون روسیه، رؤسا و دیگر اعضای پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و جمعی از فعالان اقتصادی ایران و روسیه در این مراسم حضور دارند.

همکاری‌های متقابل بین ایران و روسیه، مبادلات اقتصادی، صنعت، انرژی، حمل‌ونقل، ICT و غیره در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اعضای این هیأت اقتصادی دوشنبه شب در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال عباس رضایی استاندار و جمعی از مسؤولان و مدیران استانی اصفهان قرار گرفتند.

مراسم افتتاحیه دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی با حضور «سرگئی ویکتوروویچ چباتاریف» وزیر قفقاز شمالی روسیه و «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گذشته در تهران برگزار شد.

در چارچوب اجلاس پانزدهم کمیسیون مشترک اقتصادی ۹ کارگروه و سه کمیته تخصصی با حضور جمع زیادی از فعالان بخش خصوصی و دولتی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه همکاری‌های استانی، صنعت، انرژی، حمل‌ونقل، ICT و غیره برگزار خواهد شد که برقراری خط پرواز کارگو بین فرودگاه ژوکوفسکی مسکو با اصفهان، تولید مشترک واگن‌های باری، تولید مشترک توربین‌های کمتر از ۲۰ مگاوات، تولید مشترک خودروهای سنگین، صادرات گوشت از منطقه قفقاز شمالی به ایران برخی از پروژه‌های مورد علاقه شرکت‌های روس برای مذاکره با شرکت‌های ایرانی در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی است.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه‌ها، مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور پیش از ظهر یکشنبه گذشته در تهران شروع شد.
همچنین صبح دیروز (دوشنبه) سومین کارگروه همکاری‌های استانی ایران و فدراسیون روسیه با حضور وزرای نیرو ایران و قفقاز شمالی روسیه برگزار شد. در این نشست معاون نخست وزیر جمهوری داغستان و هشت وزیر منطقه‌ای (وزرای اقتصادی جمهوری‌های اوستیای شمالی، قره‌چای چرکسیا، کاباردینو بالکاریا، چواش، استاورپل، آستاراخان، اولیانفسک و اورلفسک) حضور داشتند.
ناحیه فدرال قفقاز شمالی متشکل از جمهوری‌های داغستان، اینگوشتیا، کاباردینا بالکاریا، اوستیای شمالی، چچن و قره چای چرکسیا و خطه استاورپل بوده که با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفری، هفت درصد جمعیت روسیه را در بر می‌گیرد. این مناطق در حوزه‌های کشاورزی به ویژه غلات و گوشت صنایع شیمیایی، ساختمانی، ماشین‌سازی، انرژی و فلزات رنگی از ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورمان برخوردار هستند.
۶۰۲۰/‏۶۰۲۶/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت