جزئیات برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام حسینی +عکس


جزئیات برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام حسینی +عکس

مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر حسینی امام جماعت مسجد فائق برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، نخستین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی استاد اخلاق و امامت جماعت مسجد فائق که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می‌شناختند، همزمان با سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) برگزار می‌شود.

ببینید

عکس / مراسم تشییع حجت الاسلام حسینی

این مراسم پنجشنبه این هفته ۳۰ خرداد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فائق واقع در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید فیاض‌بخش با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی آغاز می‌شود.

همچنین قرار است مراسم دیگری جهت نثار فاتحه و صلوات بر روح آن عالم بزرگ، صبح روز جمعه ۳۱ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ صبح در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (مسجد جامع) برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری خمینی به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد. برخی اساتید ایشان عبارت بودند از: سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سیدمحمد حسین حسینی طهرانی، صاحب کتاب‌های معادشناسی و امام شناسی، سیدمحمدحسین بهشتی، آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی، خوشوقت.

جزئیات برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام حسینی +عکس

از جمله آثار وی، تألیف مجموعه پنج جلدی سلام بر خورشید ویژه داستان درخشان زندگانی خاتم پیامبران (ص) و تألیف کتب دینی سطوح ابتدایی و راهنمایی مدارس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه از دیگر مسئولیت‌های آن مرحوم بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال