صنایع دستی سیستان و بلوچستان را دریابیم


صنایع دستی سیستان و بلوچستان را دریابیم

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 614 طرح صنایع‌دستی با اعتبار سه میلیارد و 300 میلیون تومان اجرا شده و سال 98 اجرای بیش از هزار طرح در این بخش پیش‌بینی شده است .

به گزارش ایسنا، رمضان پودینه، افزود: با توجه به ظرفیت خوب استان سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی سال‌جاری اجرای بیش از هزار طرح در این زمینه در قالب طرح راهبران شغلی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برنامه سال‌جاری در قالب راهبران شغلی صنایع دستی ایجاد اشتغال برای ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از بین مددجویان و فرزندان مددجو در بخش صنایع دستی توسط راهبران شغلی است به طوری که شناسایی افراد توسط این نهاد انجام و در نتیجه این افراد به راهبرشغلی معرفی و دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان متناسب با تولید و بازار مصرف ارایه می‌شود .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این رابطه مواد اولیه مورد نیاز توسط راهبر شغلی در اختیار مددجویان قرار گرفته و تولید و کار در منزل انجام می‌شود .

پودینه با اشاره به اینکه نظارت‌های مستمر توسط راهبران شغلی و کارشناسان فنی کمیته امداد صورت می‌گیرد، یادآور شد: خرید و پرداخت حق الزحمه مددجویان توسط راهبر شغلی انجام و به طور متوسط هر مددجو ماهیانه بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان درآمد کسب می کند.

وی اعلام کرد: یکی از مشکلات اساسی تولیدات صنایع دستی بازاریابی و فروش است که به حمدالله کمیته امداد امام (ره) دفتر مرکزی و شرکت صنعت آفرینان کمیته امداد به جهت رونق این اشتغال‌ها همکاری لازم را در بحث بازاریابی و فروز در سطح بازارهای استان تهران و سایر استان ها خواهد داشت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: خیلی از مددجویان که امکان اجرای طرح بزرگ و دریافت تسهیلات برای آنها مهیا نیست با استفاده طرح‌های کوچک و صنایع دستی از طریق راهبران شغلی و ایجاد کسب و کار در محیط منزل اشتغال به کار دارند .

پودینه افزود: شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کار در بخش صنایع دستی در مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و محروم توسط کمیته امداد امام (ره) صورت می‌گیرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام