مصرف برق در هرمزگان 4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته


مصرف برق در هرمزگان 4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه مصرف برق در این استان، 4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، گفت: براساس پایش لحظه‌ای برق، 45 مشترک که بیشتر آن‌ها اداره‌های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آن‌ها را قطع شده است و 31 مشترک نیز اخطار گرفتند.

به گزارش ایسنا، محمد ذاکری در نشستی خبری با بیان اینکه صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق، موجب کاهش بیست درصدی هزینه‌های مشترکان در هرمزگان می‌شود؛ اظهار کرد: الگوی مصرف مشترکان خانگی ماهانه سه هزار کیلو وات ساعت تعیین شده است که در صورت مصرف بیشتر، بهای برق آنان ۱۶ درصد، بیش از تعرفه اعلام شده محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۱۶ درصدی بهای برق مشترکان پرمصرف، دریافت یارانه کمتر از دولت در بهای برق مصرفی است، تصریح کرد: افزایش مصرف جهشی ۲۰۰ مگاواتی برق در دو هفته گذشته موجب وارد شدن آسیب به تأسیسات و وسایل خانگی می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه امسال مصرف برق ۴ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است، اظهار کرد: عبور از پیک مصرف در هفته جاری و رسیدن به دو هزار و ۲۰۰ مگاوات به معنی شرایط بحرانی و خاموشی‌های احتمالی از پیامدهای آن است.

ذاکری با بیان اینکه اکنون با حفظ پایداری شبکه و مدیریت مصرف هیچ مورد خاموشی به لحاظ کمبود برق وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه شبکه برق کشور متصل و سراسری است، افزایش موج گرما در مناطق مرکزی، بار بیشتری را بر شبکه تحمیل می‌کند که نیازمند نهضت ملی در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان اضافه کرد: ۷۰ درصد مشترکان استان خانگی هستند و مدیریت مصرف خانگی کاهش مؤثری در مصرف برق خواهد داشت.

ذاکری با اشاره به اینکه بر اساس پایش لحظه‌ای برق ۴۵ مشترک که بیشتر آنها اداره‌های دولتی هستند به وضعیت قرمز رسیده و برق آنها را قطع شده است و ۳۱ مشترک نیز اخطار گرفتند، عنوان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ مشترک پر مصرف در استان شناسایی شده است که حدود یک درصد از مشترکان خانگی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق استان با رسیدن به ۲ هزار و ۱۶۰ مگاوات، به اوج مصرف شهریور پارسال رسید، خاطرنشان کرد: میزان ظرفیت تولید برق استان ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است و در صورت عبور مصرف از این میزان، شبکه برق با اختلال مواجه می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان عنوان کرد: در استان ۶۸۰ هزار مشترک داریم که از این شمار ۵۶۰ هزار مشترک- معادل ۸۲ درصد- مشترک خانگی هستند.

ذاکری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد برق استان را مشترکین خانگی مصرف می‌کنند، به مشترکین خانگی توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف برق- ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷- از وسایل پر مصرف استفاده نکنند.

وی همچنین تنظیم درجه کولر روی ۲۴ درجه، ایجاد سایبان روی وسایل سرمایشی و سرویس آن‌ها را از دیگر راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !