خیرخواهى براى مؤمنان از دیدگاه اهل بیت(ع)


خیرخواهى براى مؤمنان از دیدگاه اهل بیت(ع)

شفقنا – حوزه نوشت: رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: بزرگترین مردم از لحاظ مرتبه نزد خدا در روز قیامت کسى است که براى خیرخواهى مردم در زمین، بیشتر دوندگى کند. کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث […]

خیرخواهى براى مؤمنان از دیدگاه اهل بیت(ع)

شفقنا – حوزه نوشت: رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: بزرگترین مردم از لحاظ مرتبه نزد خدا در روز قیامت کسى است که براى خیرخواهى مردم در زمین، بیشتر دوندگى کند.

کتاب «واژه های اخلاقی از اصول کافی» اثری از مرحوم آیت الله علی مشکینی است که در آن، نکاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده است.

* خیرخواهى براى مؤمنان

۱. حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: بر مؤمن واجب است که در حضور و غیاب خیرخواه مؤمن باشد.

۲. رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: هر مردى از شما باید خیرخواه برادرش باشد، همان گونه که خیرخواه خویشتن است.

۳. رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: بزرگترین مردم از لحاظ مرتبه نزد خدا در روز قیامت کسى است که براى خیرخواهى مردم در زمین، بیشتر دوندگى کند.

۴. رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: هر که در پى انجام حاجت برادر دینى خود برود، ولى براى او خیراندیشى نکند، به خدا و رسولش خیانت کرده است.

۵. امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر که با برادر (دینى) خود مشورت کند؛ و او نظر خالص و بى غرضانه اى به او ارائه ندهد، خداوند عقل و تدبیرش را از او بگیرد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور