20 هزار دانش آموز در طرح قرآنی آستان مقدس حضرت عباس(ع)


20 هزار دانش آموز در طرح قرآنی آستان مقدس حضرت عباس(ع)

طرح دوره ای تابستانی قرآن کریم به همت آستان مقدس حضرت عباس(ع) با حضور بش از 20 هزار دانش آموز در کربلای معلی و سایر استان های عراق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، موسسه قرآن کریم متعلق به آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) از روز گذشته (شنبه 25 خرداد) در کربلای معلی و شعبه های متعلق به آن در استان های بغداد، نجف اشرف، بابل، المثنی، شهرستان الهندیه در کربلا ، طرح دوره های قرآنی تابستانی را با مشارکت بیش از 20 هزار دانش آموز آغاز کردند.

این طرح دوره های قرآنی در صحن حضرت عباس(علیه السلام) و مساجد و حسینیه های این استان ها برگزار می شود.

این طرح با هدف ریشه دار کردن فرهنگ قرآن کریم و راه و روش اهل بیت البیت(علیهم السلام) در درون جوانان است. این طرح بر روش آستان مقدس حضرت عباس(ع) تکیه دارد که استادان متخصص در زمینه قرآن کریم، عقاید، فقه، اخلاق و سیره آن را آماده کردند و به این گروه سنی توجه دارد.

هدف از این طرح ارایه آموزش های اخلاق فاضله و تربیت نیکو به جوانان که قرآن کریم به آن دستور داده، است.

شیخ«جواد النصراوی» مدیر موسسه «بیّن» متعلق به مرکز رسانه قرآنی گفت: این طرح تلاش می کند تا نسلی را آماده کند که از قرآن کریم و عترت مطهره پیروی می کند، به طوری که شاهد حضور تعداد شرکت کنندگان بی شمار در این دوره ها هستیم.

النصراوی افزود: این طرح با 150 دانش آموز در سال 2011 آغاز شد و به بیش از شش هزار دانش آموز در سال 2014 میلادی افزایش یافت. در سال 2016 میلادی به بیش از 12 هزار نفر رسید و در سال 2018 میلادی این تعداد بیش از 18 هزار نفر بود. در حال حاضر ما شاهد استقبال چشمگیر دانش آموزان از این طرح با بیش از 20 هزار نفر هستیم. این تعداد در کلاس های آموزشی که قرآن کریم، احکام ابتدایی و اخلاق می آموزند، حضور خواهند داشت.

این طرح از طرح های مهم و اساسی در موسسه قرآن کریم به شمار می آید و آستان مقدس حضرت عباس(ع) آن را از اولویت های فعالیت خود قرار داده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند