بیشترین‌ تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان چه بود؟


بیشترین‌ تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان چه بود؟

معاون بهزیستی لرستان گفت: بیشتر تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی مربوط به کودکان کار و خیابانی، همسر آزاری و کودک‌آزاری بوده است.

به گزارش ایسنا، سلمان کریمیان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در حال اجراست.


وی ادامه داد: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(‌مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است که در مرحله اول با هدف توانمندسازی اجتماع محور در سکونت‌گاه‌های غیررسمی تدوین شده است.

کریمیان افزود: در سه ماهه اول امسال 355 مورد تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان برقرار شده است.

معاون بهزیستی لرستان بیان کرد: بیشتر تماس‌های گرفته شده با اورژانس اجتماعی مربوط به کودکان کار و خیابانی، همسرآزاری و کودک آزاری بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 5880 تماس با اورژانس اجتماعی تماس گرفته شده که اختلافات حاد خانوادگی، کودک و همسرآزاری بوده است.

به گفته وی، وضعیت افرادی که به اورژانس اجتماعی مراجعه می‌کنند تا دو سال توسط مددکاران پیگیری می‌شود و بعد از آن نیز اگر با مشکلی مواجه شوند می‌توانند مراجعه کنند و از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و سایر افرادی که در شرایط بحرانی زندگی قرار دارند، از گروه ‌های هدف مراکز مشاوره بهزیستی هستند.

وی تصریح کرد: مداخله و مشاوره تلفنی در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی(همسر آزاری، خشونت‌های خانگی و غیره)، مداخله روانی و اجتماعی در محل بحران، از طریق خدمات تخصصی مددکاری- روانشناسی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی از طریق تیم‌های خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی از جمله خدمات مراکز مشاوره است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403