(تصاویر) هجوم ملخ‌ها به استان هرمزگان


موج جدید هجوم ملخ‌های دریایی آغاز شده است و در حال حاضر نصف استان هرمزگان را درنوردیده و تا عمق حداقل 100 کیلیومتری استان پیش رفته‌اند.

یک میلیارد ملخ صحرایی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شهر‌های مختلف استان هرمزگان هجوم آورده‌اند. همزمان با گرم شدن مناطق آفریقایی، پوره‌ها (بچه ملخ) بالدار شده و به عربستان نقل مکان کرده‌اند، متأسفانه در عربستان مبارزه درست و اصولی انجام نشده و حجم بالای تراکم دستجات ملخ برای تغذیه به ایران کوچ کرده‌اند.
خبر‌ها حاکی از آن است که این ملخ‌ها به استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، فارس و جزیره قشم هجوم آورده‌اند. موج جدید هجوم ملخ‌های دریایی آغاز شده است و در حال حاضر نصف استان هرمزگان را درنوردیده و تا عمق حداقل ۱۰۰ کیلیومتری استان پیش رفته‌اند.
این ملخ‌ها روزانه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر توان پروازی دارند و در حال حاضر شهر‌های شمالی استان هرمزگان را مورد حمله قرار دادن و خسارات زیادی و باغات مرکبات و زمین‌های کشاورزی وارد کردند. برای مبارزه با ملخ‌ها دو هواپیما، بیست و دو خودرو و بیست دستگاه سمپاش به سرعت وارد عمل شدند. استان هرمزگان برای مبارزه با ملخ‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

عکاس: امیرحسین خورگویی - ‏‬ مصطفی چشم به‌راه/ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)