چهار چیزی که خدا از بندگان مخفی کرده است


چهار چیزی که خدا از بندگان مخفی کرده است

یک استاد حوزه با بیان اینکه خدای متعال چهار چیز را از بندگانش مخفی کرده است، گفت: نخستین چیزی که خدا مخفی کرده رضایتش در عبادت است، بنابراین هیچ عبادتی را نباید کوچک بشمارید.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «ناصر رفیعی» در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع عاشقان و منتظران امام زمان (علیه‌السلام) در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه شب قدر خاص‌ترین شب سال است، اظهار کرد: شب قدر یک‌شب است و اینکه می‌گویند شب‌های قدر درست نیست. شب قدر یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم است و اینکه مشخص نیست کدام‌یک شب قدر است به خاطر اهمیت دادن به شب‌های دیگر است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه طبق شواهد شب بیست و سوم در میان شب‌های دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار است گفت: بهترین عمل در شب قدر زیارت امام حسین (علیه‌السلام) است و برای آن ثواب بالایی آمده است.

وی با بیان اینکه خدای متعال چهار چیز را از بندگانش مخفی کرده است، گفت: اولین چیزی که خدا مخفی کرده رضایتش در عبادت است و بنابراین هیچ عبادتی را نباید کوچک بشمارید.

رفیعی با اشاره به اینکه خدا از معصیت بی زار است و غضبش را در آن قرار داده، بیان کرد: نباید هیچ معصیتی را کوچک بشمارید و در روایات نیز آمده است که بدترین گناه کوچک شمردن گناه است.

وی افزود: سومین چیزی که خدا از بندگانش مخفی کرده، بنده‌های برگزیده خودش در بین مردم است. بنابراین هیچ‌گاه بندگان خدا را به دلیل فقر یا هر موضوع دیگری پایین نبینید و تحقیر نکنید.

این استاد حوزه تصریح کرد: چهارمین مورد این است که خدا فرموده دعا کنید ولی اجابت دعا بر بنده مخفی است. انسان باید هر چه از خدا می‌خواهد در دعا بخواهد. ولی اجابت دعا قطعاً همان‌طور که دعاکننده خواسته انجام نمی‌شود. گاهی اجابت دعا به صلاح دعاکننده نیست و گاهی نیز آثار اجابت برخی دعاها را در قیامت خواهد دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شب قدر شب دعا و استغفار است و بهترین دعا در این شب دعای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه) خواهد بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز