سفیر ایران و مشاور امنیت ملی عراق درباره تحولات منطقه رایزنی کردند


سفیر ایران  و مشاور امنیت ملی عراق درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار با رییس سازمان الحشد الشعبی و مشاور امنیتی ملی این کشور با وی درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه رایزنی کرد.

"ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با فالح الفیاض مشاور امنیتی ملی عراق و رییس سازمان بسیج مردمی (الحشدالشعبی) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از مواضع حکیمانه رییس جمهور و دولت عراق در اجلاس اخیر اتحادیه عرب در شهر مکه، از دستیابی این کشور به موقعیت و جایگاه شایسته خود در بین کشورهای عربی و جهان اسلام ابراز خرسندی کرد.

مسجدی افزود: حمایت برخی از کشورهای عربی از مواضع عراق در این اجلاس بیانگر آنست که بسیاری از کشورهای عربی از مواضع مطرح شده در بیانیه پایانی اجلاس ناراضی بودند ولی بنا به ملاحظاتی در ابتدا از طرح علنی اعتراض خود خودداری کردند.

سفیر ایران گفت: تجربه این اجلاس نشان داد اگر کشوری مواضع خود را با اقتدار و قاطعیت مطرح کند، زمینه لازم برای پشتیبانی سایر کشورهای عربی فراهم خواهد شد.

مسجدی همچنین از بهبود قابل توجه شرایط امنیتی عراق طی ماههای اخیر ابراز خرسندی کرد و مدیریت فالح الفیاض و همکاران ایشان در نهادهای امنیتی را در ایجاد فضای جدید ستود.

در ادامه این دیدار، طرفین در خصوص تحولات منطقه و همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاورم **۳۸۰**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...