«سوچی» در مجارستان ؛ نشانه اسلام هراسی جهانی


«سوچی» در مجارستان ؛ نشانه اسلام هراسی جهانی

دیدار رهبر میانمار که زمانی برنده جایزه صلح نوبل شده بود با نخست وزیر راست گرای افراطی مجارستان،نشان دهنده تهدید بزرگی است که بر مسلمانان در سراسر جهان اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «کامان دریمز»،دیدار «آنگ سان سوچی»،رهبر میانمار که زمانی برنده جایزه صلح نوبل شده بود با «ویکتور اوربان»،نخست وزیر راست گرای افراطی مجارستان،نشان دهنده تهدید بزرگی است که بر مسلمانان در سراسر جهان اعمال می شود.

سال ها بود که خانم سوچی در غرب یک قهرمان بود.در مدت طولانی که سوچی در حصر خانگی قرار داشت ،مبارزه تک نفره او برای آزادی و دموکراسی در میانمار او را مانند «نلسون ماندلا» بزرگ کرده بود تا آنجا که در سال 1991 میلادی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد.

اما حالا زمانه تغییر کرده است.از زمانی که سوچی رهبر میانمار شد،تبدیل به توجیه گر سیاسی برای پاکسازی قومی یا قتل عام حدود 25 هزار مسلمانان روهینگیایی در خشونتی شد که سراسر میانمار را در سال 2017 فرا گرفت.

حدود 700 هزار مسلمان روهینگیایی از خانه های خود فرار کردند.نیروهای امنیتی میانمار از سوی گروه های حقوق بشری به خاطر تعرض سیستماتیک به زنان و دختران روهینگیایی محکوم شدند.

اما آنگ سان سو چی معتقد است که میانمار هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

این دیدگاه پس از دیدار روز چهارشنبه سوچی با نخست وزیر مجارستان در بوداپست بیش از پیش آشکار شد.

بیانیه ای که پس از این دیدار منتشر شد نشان می دهد که این دو رهبر دیدگاه های مشترکی علیه مسلمانان دارند.

اوربان و سوچی بر نسخه های مخرب و زیان آور «برخورد تمدن ها» که در دهه 1990 از سوی «ساموئل هانتیگتون» آمریکایی مطرح شد صحه گذاشتند.

برای اوربان،مسیحیت آخرین امید اروپا در مواجهه با گسترش اسلام و مجارستان آخرین خط دفاع در این زمینه است.

همین دیدگاه است که اوربان را به سمت هدف قرار دادن مهاجران مسلمان سوق داده است،در حالی که به طور مکرر مسلمانان را تروریست می خواند.

سوچی بودایی و اوربان مسیحی،بخش جدایی ناپذیر جنبش سیاسی میان قاره ای هستند که اسلام را یک تهدید مهلک برای همه جهان می دانند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید