ثبت اطلاعات 8500 متقاضی طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل‎زده


ثبت اطلاعات 8500 متقاضی طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل‎زده

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اطلاعات 8500 متقاضی طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل ‎ زده لرستان ثبت شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، علی آشتاب اظهار کرد: با پایان مهلت نام نویسی متقاضیان حضور در طرح اشتغال عمومی مناطق سیل ‎ زده استان، اطلاعات ۸ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت در سامانه و برای پالایش نهایی به تأمین اجتماعی ارسال شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل ‎ زده استان افزود: برای این مهم پس از فراخوان عمومی، ۱۵ هزار فرم به صورت دستی در سطح استان توزیع و در پالایش اولیه، ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط ابتدایی این طرح را داشته که اطلاعات آنها برای بررسی وضعیت بیمه‎ای به تأمین اجتماعی ارسال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: تنها افرادی می‌توانند در این طرح شاغل شوند که هیچ‎گونه بیمه فعالی در سازمان تأمین اجتماعی نداشته باشند.

آشتاب، سهمیه لرستان برای اشتغال عمومی را ۷ هزار و ۷۱۲ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: پیش‎بینی می‌شود در صورت ادامه روند فعلی، این طرح تا یک ماه آینده اجرایی شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی مشمولان قبل از اجرای طرح، افزود: این آموزش‌ها رایگان است و با هدف ارتقای کیفی این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی اشتغال عمومی هستند باید علاوه بر داشتن مهارت‌های لازم، در مناطق سیل ‎ زده حضور داشته و فعالیت کنند در غیر این ‎ صورت مشمول تسهیلات طرح نخواهند شد.

آشتاب یادآور شد: در طرح اشتغال عمومی، نیروی کار برای لایروبی، بخش کشاورزی و ساخت و ساز منطقه از میان افراد مناطق سیل ‎ زده تأمین می‌شود که با هماهنگی انجام گرفته معادل دو سوم حداقل دستمزد به مدت ۱۰۰ روز به افراد پرداخت می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، زمینه کاهش قیمت ساخت و ساز، پاکسازی جویبار، باغات و زمین‌های کشاورزی فراهم می‌شود و کمکی است تا این بخش‌ها سریع‌تر به فعالیت مجدد بازگردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟