کانون های مساجد روستایی تنها مرکز فرهنگی در مناطق محروم است


کانون های مساجد روستایی تنها مرکز فرهنگی در مناطق محروم است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون های مساجد روستایی تنها مرکز فرهنگی در مناطق محروم و دورافتاده است که با کمترین امکانات تلاش می کنند تا کارهای مهم آموزشی، دینی و فرهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (19 خردادماه) در دیدار با مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: متاسفانه در کارهای زیر ساختی، اجرایی و عمرانی اگر مباحث پیوست فرهنگی مدنظر قرار نگیرد با مشکلات متعدد روبرو خواهیم بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: در همه سرمایه گذاری های انجام شده باید پیوست و مباحث فرهنگی پیش بینی شود به ویژه در مناطق روستایی تا شاهد بازخوردهای مناسب در سطح جامعه باشیم.

این مقام مسئول، اظهار داشت: کانون های مساجد روستایی تنها مرکز فرهنگی در مناطق محروم و دورافتاده است که با کمترین امکانات تلاش می کنند تا کارهای مهم آموزشی، دینی و فرهنگی داشته باشند.

وی، ادامه داد: بیش از 550 کانون در سطح استان فعال است که از این تعداد حدود 60 درصد در مناطق روستایی، محروم و دورافتاده قرار دارد.

سقاء، خاطر نشان کرد: روستاهای همچون روستای فولادلوقویی که در سطح کشور دو سال پیاپی به عنوان روستای نمونه در زمینه های کتابخوانی معرفی شده اند باید حمایت شود البته چنین روستاها در سطح استان بسیار زیاد هست اما به صورت خودجوش و گمنام فعالیت می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بیان کرد: همکاری دهیاری ها با فعالان کانون های مساجد بستر خوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی در مناطق روستایی است و با فعال کردن شورای فرهنگی در مناطق روستایی زمینه استفاده بیش از پیش از ظرفیت ها و توانمندی های روستا فراهم می شود.

سقاء، یادآور شد: شناسایی ظرفیت های روستایی و معرفی آنها می تواند فرصت مناسبی برای فعالیت های فرهنگی در این مناطق باشد.

پایان پیام/365

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!