ارتباط فراماسونری با یهود/کیفیت رواج جادوگری در اروپا


ارتباط فراماسونری با یهود/کیفیت رواج جادوگری در اروپا

حجت‌الاسلام عرب گفت: بنی‌اسراییل سنت‌های شیطانی رایج در در مصر را در تبادل با سایر اقوام باستانی تکمیل و در قالب جریانی به نام کابالا تدوین کرد. عرفان یهودی برخاسته از متن تورات نیست، آنها خودشان می گویند این عرفان برگرفته از آموزه‌های شفاهی است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «وقتی جریان شکل گیری شیطان پرستی در طول تاریخ را بدانیم، شناخت جریان هایی که ادعای شیطان پرستی دارند آن هم در زمان حاضر بهتر ممکن می شود.» این جملات بخش هایی از سخنان حجت الاسلام «حسین عرب»، مدیرعامل موسسه بهداشت معنوی است که در برنامه «ناگفته های ادیان» (تهیه شده در شبکه جهانی ولایت)، در مورد شیطان پرستی و ابعاد آن مطرح کرده است. در ادامه بخش دیگری از این سلسله مطالب تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام «حسین عرب» با بیان اینکه بنی اسراییل سنت های شیطانی را که در سرزمین مصر وجود داشت در تبادل با سایر اقوام باستانی دیگر تکمیل کرده و در قالب جریانی به نام کابالا تدوین کرد، گفت: بعدها در دوران قرون وسطا یک عامل پیشران به نام جریان فراماسونری ایجاد شد که در ادامه همین رویه بود، البته برخوردهایی که در آن دوران با جریان های کابالستی می شود هم نشان دهنده درون مایه شیطان گرایی در عرفان یهودی و همچنین در جریان های ماسونی است.

مدیرعامل موسسه بهداشت معنوی با اشاره به جریان شکل گیری انجمن های فراماسونری، اظهار کرد: ما نظریه شوالیه های معبد را در این مورد می پذیریم که از هسته 9 نفره ای از شوالیه های جنگ های صلیبی تشکیل شده و این جریان را شکل می دهند، آنها به تدریج به دلیل ارتباط با مرکز قدرت و ثروت نیرومند می شوند و گروه قوی را تشکیل می دهند به نام شوالیه های معبد یا شهسوران مسیح. این گروه با خاندان های یهودی مختلفی نیز ارتباط داشتند اما آنچه که در انجمن های ماسونی در قالب شوالیه های معبد قابل توجه است این که شایعاتی آن زمان در دستگاه اروپا منتشر شد که طی آن شوالیه های معبد را شیطان پرست توصیف می کردند.

این استاد حوزه تصریح کرد: همین مساله سبب شد که دستگاه پاپ آن زمان یعنی کلمنت پنجم دستور اعدام آنها را صادر کند، کفرگویی و اهانت به مقدسات و شیطان پرستی از جمله اتهامات آنها بود، این جریان ها هسته های اولیه انجمن های فراماسونری بود، بعدها زیرساخت نشر این تفکرات به صورت سازماندهی شده بین طبقه نخبگان جامعه ترویج یافت و باعث ماندگاری این عقاید کابالیستی شد که به زمان ما هم می رسد.

وی ادامه داد: در آن زمان و پس از آن که دستگیری گسترده ای درباره شوالیه های معبد انجام شد، سایر اعضا به دو کشور پرتقال و اسکاتلند فرار کردند، در آن زمان دستگاه پاپ در این دو کشور چندان نفوذی نداشته است، اسکاتلند در آن زمان صنفی به نام صنف «بنایان» در میان اصناف داشت، این صنف ساختار مشخصی داشت و فرماسونرها از ساختار صنف بنایان الگوبرداری کرده و ساختار خود را بر آن اساس می چیدند. نکته قابل توجه در مورد این صنف آنکه آنها اسراری از نظر معماری در میان خود مخفی نگاه می داشتند، الفاظی نظیر «بنای آزاد» را داشتند و می خواستند با این الفاظ رمزگونه مطالب را منتقل کنند.

این پژوهشگر افزود: بسیاری از کاریکاتورهایی که در قرن های 17 و 18 در اروپا علیه فرماسونری کشیده می شد، اعضای آن را محکوم به دست داشتن در اقداماتی علیه منافع جوامع معرفی و اکثرا با تیپ های یهودی تصویر می کردند، از طرف دیگر از برخوردهایی که دستگاه پاپ در برهه های مختلف با یهودیان داشت، سخن به میان آمده است، در آن برهه از تلاش هایی برای ارتباط برقرار کردن میان ماسون ها و یهودیان و توطئه های آنان سخن گفته می شد، لذا پاپ آنها را به همکاری و توطئه با یهودیان متهم می کند.

حجت الاسلام عرب تاکید کرد: بعدها که جریان شیطان گرایی وارد قرن هجدهم و نوزدهم می شود می بینیم که همان بسترسازی های شیطان گرایی در دل انجمن های محلی فرماسونری سر باز می کند و اشراف زادگان و درباریان، خود را سینه چاک عرفان یهودی نشان می دهند و مراسم شیطانی را پایه گذاری می کنند.

وی اضافه کرد: البته ذکر این نکته ضروری است که بعد از دوران قرون وسطا و سهت گیری های کلیسا و تفتیش عقاید، شعارهای اومانیستی در غرب داده شد، اما بعدها در قرن هجدهم اقبال به سمت جادوگری می رود به طوری که «ویل دورانت» در کتاب «تاریخ تمدن» می نویسد: عده کسانی که خود را جادوگر می دانستند یا به نام جادوگر معرفی می کردند رو به افزایش بود به خصوص در ایتالیای مجاور آلپ که ساحری به صورت یک مُد در آمد، به موجب گزارش مشهودی 25 هزار نفر در شنبه های بازارهای جادوگری شرکت کرده بودند. همین مراسم در روز شنبه را در آموزه های کابالیستی هم می توان دید، شنبه در یهودیت جایگاه خاصی دارد. به طور کلی عرفان یهودی چیزی است که می شود گفت برخاسته از متن تورات نیست، آنها خودشان می گویند که این عرفان برگرفته از سنت های شفاهی است.

علاقه مندان می توانند ویدئوی این مباحث را از اینجا دریافت کنند.

پایان پیام/248

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان