لحظه حساس میان فتل و همیلتون؛ بررسی حرکت راننده فراری که موجب پنالتی شد


فرمول یک ایران – دلیل اصلی تصمیم داوران و جریمه 5 ثانیه‌ای سباستین فتل در گرندپری کانادا، دومین تغییر مسیرش بود، آن هم چند لحظه بعد از به دست آوردن کنترل ماشین به خاطر خارج شدنش از پیست… جریمه سباستین فتل به خاطر ورود خطرناکش به پیست و مجبور کردن همیلتون به خروج از آن بود. این جریمه در دور 48 پیست مونترآل، راننده آلمانی را به شدت عصبانی کرد. فتل...

فرمول یک ایران – دلیل اصلی تصمیم داوران و جریمه 5 ثانیه‌ای سباستین فتل در گرندپری کانادا، دومین تغییر مسیرش بود، آن هم چند لحظه بعد از به دست آوردن کنترل ماشین به خاطر خارج شدنش از پیست…

جریمه سباستین فتل به خاطر ورود خطرناکش به پیست و مجبور کردن همیلتون به خروج از آن بود. این جریمه در دور 48 پیست مونترآل، راننده آلمانی را به شدت عصبانی کرد. فتل معتقد بود که هیچ کار اشتباهی نکرده و گفت که در آن شرایط هیچ کنترلی روی ماشین نداشته چرا که چمن ها به لاستیکش چسبیده و چسبندگی آن ها را کمتر کرده بودند.

از دوربین ماشین فراری به وضوح می توان دید که فتل پس از ورودش به چمن ها، در تلاش است تا کنترل ماشین را به دست آورد. اما تصمیم داوران فدراسیون جهانی اتومبیلرانی مربوط به زمانی است که او کنترل ماشینش را دوباره در اختیار گرفته است. داور ها صحنه آهسته این اتفاق را از لحظه ای که سباستین دوباره کنترل ماشین را در اختیار گرفت و شروع به چرخیدن کرد، بررسی کردند و به نظر می رسید که راننده آلمانی می توانست مسیر متفاوت تری را طی کند.

در این فیلم به وضوح دیده می شود که او با برگشتش به پیست، بیش فرمانی خود را تصحیح می کند. او برای این کار فرمانش را به سمت راست گرفته است. چند لحظه بعد او بیش فرمانی را تصحیح کرده و حالا فرمان را به سمت چپ گرفته تا مسیر پیست را طی کند. این کار به معنی پس گرفتن کنترل ماشین است.

لحظه حساس میان فتل و همیلتون؛ بررسی حرکت راننده فراری که موجب پنالتی شدلحظه حساس میان فتل و همیلتون؛ بررسی حرکت راننده فراری که موجب پنالتی شد سباستین فتل پس از تصحیح بیش فرمانی و با فرمانی به سمت چپ

اما پس از لحظاتی او به جای اینکه فرمان را رو به چپ نگه دارد، آن را رها می کند تا در نتیجه این کار ماشین به سمت راست حرکت کند. حالا ماشین فراری مقابل لوییس همیلتون قرار گرفته و مسیر او را می بندد.

لحظه حساس میان فتل و همیلتون؛ بررسی حرکت راننده فراری که موجب پنالتی شدلحظه حساس میان فتل و همیلتون؛ بررسی حرکت راننده فراری که موجب پنالتی شد سباستین فتل پس از تصحیح بیش فرمانی و با فرمانی مستقیم

حرکت فرمان و صاف شدنش که به موجب آن فتل جلوی همیلتون قرار گرفت، احتمالا دلیل اصلی جریمه راننده فراری بوده است. داوران به همین مورد بسنده نکردند و با استفاده از دوربین های دیگری که فیلمشان پخش نشد، سر سباستین فتل را بررسی کردند. او در لحظه ای که به سمت راست می رود، آینه اش را نگاه می کند، دقیقا جایی که ماشین همیلتون قرار گرفته!

دوربین روی ماشین هم نشان می دهد که او به آینه نگاه می کند. این یعنی فتل می دانسته راننده مرسدس کجاست. اگر فتل پس از کنترل ماشین، فرمان را رو به چپ نگه می داشت، احتمالا فضای کافی برای عبور همیلتون به وجود می آمد و دیگر دلیلی برای جریمه شدن نبود.

اطلاعات ماشین همیلتون نشان می دهد که او برای جلوگیری از تصادف مجبور به ترمز گیری شد. این یعنی مسیر راننده مرسدس بسته شده بود. فصل قبل در ژاپن شرایط مشابهی به وجود آمد. به دنبال بازگشت خطرناک مکس ورشتپن به پیست و خارج کردن کیمی رایکونن از آن، پنج ثانیه جریمه برای راننده ردبول در نظر گرفته شد.

در آن دوره چارلی وایتنینگ درباره این شرایط گفت:

شما باید به صورت امنی وارد پیست شوید و کیمی آنجا بود و مجبور شد از پیست خارج شود. پس فکر می کنم که تصمیم داوران درست بوده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)